Jag är så ledsen för din skull Enya, jag vet hur jobbigt du har haft det i så väldigt många år och hur du har fått kämpa ända sedan din sambo blev sjuk och sedan dog och lämnade dig ensam med små barn. Hur du roddat och slitit med att försöka få vardagen att gå ihop och hur du lyckats med din utbildning och jobb ta er igenom allt. Jag hoppas du orkar och får hjälp att lösa det här, din slyngel till son fattar inte att han håller på driva dig till en total kollaps och skulle verkligen behöva vakna upp och inse att det tyvärr kommer en dag då du inte finns där för honom.Jag pratade med mamma i dag om det här. Hon berättade hur hon kände när hon levde med pappa som var alkoholist. Hon ville inte köra hem från jobbet eller affären. Vilket humör var han på när hon kom hem? Hade han druckit redan? Var han full? Hur mycket bråk skulle det vara? Hon drog lite på det, försökte komma på andra saker att göra osv.
Jag känner så. Jag vill inte åka hem. Jag har inte bråttom plötsligt, men den känslan krockar med att jag HAR bråttom, för hundens skull. Utan honom... jag hade inte stigit upp, hade jag stigit upp så vette fan om jag ens brytt mig om att jobba längre? Jag hade inte varit hemma. Jag hade inte gått på ett enda jävla möte till i alla fall, den saken är säker. Jag hade lämnat allt. När jag säger "jag orkar inte mer" finns det ingen som tar det på allvar.
Men när jag gråter, hur tyst och försiktigt det ens är så att ingen märker det, så kommer hunden. Så medan jag lämnas att hantera detta helt ensam varje dag, att orka mer och mer och mer- för jag är vuxen, förälder, för att jag måste, för att det är min skyldighet, så är hunden där hos mig.
Jag vill inte vara ensam helt enkelt, så egoistiskt är det.
Jag förstår att det är väldigt jobbigt för alla att leva med din sons ständiga utbrott, men vad tror du om att låta honom läsa den här tråden som ögonöppnare? Om din dotter får läsa så kanske hon orkar försöka gå kvar i skolan? Någon sorts stödhem till henne, någonstans hon kan gå några timmar efter skolan för att få lite lugn och ro där sonen inte är? Till mormor? Jag beklagar verkligen att det fått gå så här långt utan att mer hjälp har kunnat sättas in, din son är 19 år och inget barn längre, hans skyddsnät blir glesare och glesare nu när han är vuxen och inte kan räkna med att få samma hjälp längre. Det låter som han har någon sorts diagnos, medicineras han någonting?
Jag är ledsen att du ser din situation så hopplös, låt sonen läsa tråden, kanske inser han någonstans inom sig att han håller på driva sin familj ifrån sig. Jag bröt med min bror för många år sedan då han blev allt elakare med åren och jag saknar honom inte, men jag saknar det som en gång var när vi fortfarande var barn.