Riktigt tråkig situation för er alla
Gissar att sonens beteende utlöst hundens vaktinstinkter. Tycker ni fått bra tips där.
Hur länge till ska han gå i gymnasiet? De flesta tar väl studenten vid 18-19 år. Går inte i gymnasiet så han man väl inte någon som helst försörjningsplikt för en 19-åring?
Min bror stökade en hel del under sina tonår och tillslut blev det ohållbart att han skulle bo kvar hemma med mig och min mamma. Han betedde sig antagligen inte ens så illa som din son men det var riktigt obehagligt och han blev hämtad av polisen och satt i familjehem vid något tillfälle.
Lösningen för honom/oss blev att han skrev sig hos vår pappa som bodde på annan ort och fick då bidrag till att hyra en liten lägenhet under resterade av gymnasiet som han gick i den staden vi bodde i. Jag tror han fick klara sig på det bidraget samt studiebidraget men kanske fick några kronor då och då av våra föräldrar. Nu ville han flytta hemifrån vilket såklart hjälpte till att lösa situationen. Ni kanske inte alls har möjlighet till en sådan lösning men kanske kanske.