Labbeblandis som käkar upp huset.

Sv: Labbeblandis som käkar upp huset.

Det finns en fyspray som heter ssscat som verkar vara effektiv på hundar som biter/tuggar på saker. Googla på ssscat fyspray o läs fakta om den. Bara ett tips :)

Jag hade nog gjort en gastroskopi på den hunden.
Min Leonberger har ju ätit det mesta genom åren. Dock har han aldrig tuggat sönder något, men det kanske inte behövs när man är så stor.
Det är enl vet omöjligt att avgöra om han hade magkatarr pga allt han svalde eller om han svalde saker för att han hade magkatarr. Oavsett vilket så har han inte tagit någonting på länge nu, efter en kur med Losec och foderbyte.
Det kan ju vara värt att kolla upp i alla fall.

Jag köper tanken och har bett dem kolla efter andra tecken på magbesvär, den är ju som sagt dålig i magen och äter nåt sorts specialfoder. Sen är det så svårt som utredare att be hundägare att göra en omfattande undersökning bara för att jag tror nåt. Nu vet jag inte vad en gastroskopi kostar, men just familjer som har sällskapshundar så är det svårare att övertyga om en dyr behandling.

Det finns en fyspray som heter ssscat som verkar vara effektiv på hundar som biter/tuggar på saker. Googla på ssscat fyspray o läs fakta om den. Bara ett tips :)
Har man en riktig tuggare så hjälper det inte ens om hela huset är impregnerat i i starkaste Pirri Pirrisåsen.

Jag trodde jag var fiffig som använde senap på mattan för att skydda den. Men glömde senapen framme och kom hem och hittade min hund upp och ner i soffan sugandes på senapsflaskan som om det vore en nappflaska *suck*

Jag trodde jag var fiffig som använde senap på mattan för att skydda den. Men glömde senapen framme och kom hem och hittade min hund upp och ner i soffan sugandes på senapsflaskan som om det vore en nappflaska *suck*

:rofl: ser det riktigt framför mig, dagens skratt :bow:

Jag provade nån sorts blandning av peppar och ättika. Hunden slickade först rent bordet.

:rofl: vilken syn :D

TS;

Ixi har också varit en riktig tuggare, vet inte hur många par skor, koppel, halsband, nätverkssladdar, mobilladdare, mobiler, skurmoppar, toaborstar och div annat (barnens leksaker tex) den damen har tuggat i sig. Tack o lov så gav hon sig inte på väggarna, men kompostgaller och en innerdörr har hon totalt demolerat. :crazy:
Det har mer eller mindre växt bort, (hon är 2,5 nu) men hon kan fortfarande få för sig att gå in och tugga sönder diverse plastleksaker som ungarna inte plockat undan och mobil-laddare, men det har iaf blivit bättre med åldern.

Det vi gjorde var att se till att hon har obegränsat med ben att tugga på, då mest märgben med en massa kött, samt kletat in de flesta kablar och sladdar med en blandning av tabasco, peppar och senap. Även om det sistnämnda kanske inte hade så jättebra effekt

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka