Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man ska väl inte ge ben på F = får, fisk, fläsk o fågel.
Och den hunden lever än? Både kakao och vindruvor är ju giftigt för hundar
Man ska väl inte ge ben på F = får, fisk, fläsk o fågel.
Foder med lamm o ris ska ju vara skonsamt.
Så undrar jag: Är man helt säker på att mamman är enbart labbe? Jag har hört flera gånger att schäfer+labbe ska vara helt ok i första generationen, men om man parar schäfer+labbe med schäfer+labbe så kan det bli tokigt på olika sätt i andra generationen.
Jämt när jag hört talas om dessa problem, så är det labbe eller schäfer det handlar om...
Jag hade också som nån annan skrev, börjat med bur och se hur hunden kopplar av osv..
Du kan även stoppa in wachtel bland "raser där det är vanligt" kompisens wachteltik var de på klinik med 4 gånger under hennes första år för att hon hade stoppat i sig mer eller mindre lämpliga saker. Sen tror de även att hon har stoppat i sig mer saker som är försvunna. På kliniken så konstatera de att wachtel låg med i toppen på "äter allt"
Jag hade fasen provat Sen är ju frågan hur det står till med passivitetsträningen? Även om hunden inte visar några tecken på över- eller understimulans, så hade jag funderat lite kring hur mycket passivitet man tränat. Jag tycker ju att en hund som fått vara ute och röra på sig, träna och sen tuggat på ett ben en stund faktiskt ska kunna koppla av en stund efteråt..
Kollat att hunden inte har toncillit?
Så undrar jag: Är man helt säker på att mamman är enbart labbe? Jag har hört flera gånger att schäfer+labbe ska vara helt ok i första generationen, men om man parar schäfer+labbe med schäfer+labbe så kan det bli tokigt på olika sätt i andra generationen.
När de väl "fått smak" för att massakera saker kan det nästan kännas helt hopplöst. Camaro var visserligen aldrig på väggar när hon var ung men i övrigt är det mycket som fått stryka med.
Jag tänker:
- Aktivering
- Passivitetsträning
- Tillåtna tuggföremål. Och då inte någon torr gammal hudgrej utan finfina köttben.
- Hundgård/inhägnad trädgård så den kan vara ute och greja istället för att ligga inne.
- Övervakning. Om de nu inte lämnar den ensam så skulle jag se till att ha koll på den hemma.