Vilken vagn?

Midsommarblomster

Trådstartare
Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När vi köpte vår Bugaboo ville jag ha barnet nära mig för att kunna beröra vid nattning, stoppa i nappen om den trillat ut osv. Men vi har inga bebisar längre och en läge vagn skulle göra det enklare för barnen att klättra i och ur själva. Nu har det hänt vid två tillfällen att vagnen vält när de klättrat, så jag vill ha en låg. Vi har även någon form av vision om att både kunna cykla och springa med barnen.

Är det denna jag vill ha? Eller betalar jag för mer än vad jag använder då?

Krav:
- Plats för två barn
- Ska gå att fälla
- Ska gå att cykla med
- Ska gå att springa med (men det går ju med alla vagnar, vi snackar nog lättare jogg)
- Hopfällbar

Handbromsen på den länkade vagnen ser jag som lite överflödig, jag har klarat mig fint utan hittills. Å andra sidan är det lite backigt där jag bor och det kanske vore skönt nu när de blir tyngre? LED belysningen är väl också överflödig, jag har reflexväst om jag går när det är mörkt. Justerbar fjärding? Ingen aning om vad det betyder. Lastutrymmet är ju himla trevligt, det kan ju bli en del under en utflykt. Likaså vadderade sitsar, är väl trevligt om det guppar.

Tankar? Finns det andra liknande vagnar som har det jag söker, men inte det som känns överflödigt? En del av mig är inte supertaggad på att betala 20tkr för en ny vagn när vi har två skrotnissar i förrådet. En annan del av mig tänker att barnen nu är 3 och snart 2, och jag ser framför mig att vi kommer ha vagn för utflykter i kommunen och motion ett gäng år framöver. Kanske bäst att lägga några tusenlappar extra på något så viktigt, ändå?

Den bästa vagnen jag haft var den billigaste.
Sen har jag haft några halvdyra och extra funktionerna har en tendens att trassla 🙈

Jag hade aldrig lagt de pengarna på en vagn men jag kanske är dumsnål.

Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När vi köpte vår Bugaboo ville jag ha barnet nära mig för att kunna beröra vid nattning, stoppa i nappen om den trillat ut osv. Men vi har inga bebisar längre och en läge vagn skulle göra det enklare för barnen att klättra i och ur själva. Nu har det hänt vid två tillfällen att vagnen vält när de klättrat, så jag vill ha en låg. Vi har även någon form av vision om att både kunna cykla och springa med barnen.

Är det denna jag vill ha? Eller betalar jag för mer än vad jag använder då?

Krav:
- Plats för två barn
- Ska gå att fälla
- Ska gå att cykla med
- Ska gå att springa med (men det går ju med alla vagnar, vi snackar nog lättare jogg)
- Hopfällbar

Handbromsen på den länkade vagnen ser jag som lite överflödig, jag har klarat mig fint utan hittills. Å andra sidan är det lite backigt där jag bor och det kanske vore skönt nu när de blir tyngre? LED belysningen är väl också överflödig, jag har reflexväst om jag går när det är mörkt. Justerbar fjärding? Ingen aning om vad det betyder. Lastutrymmet är ju himla trevligt, det kan ju bli en del under en utflykt. Likaså vadderade sitsar, är väl trevligt om det guppar.

Tankar? Finns det andra liknande vagnar som har det jag söker, men inte det som känns överflödigt? En del av mig är inte supertaggad på att betala 20tkr för en ny vagn när vi har två skrotnissar i förrådet. En annan del av mig tänker att barnen nu är 3 och snart 2, och jag ser framför mig att vi kommer ha vagn för utflykter i kommunen och motion ett gäng år framöver. Kanske bäst att lägga några tusenlappar extra på något så viktigt, ändå?
Vi har en Thule Chariot sport, visserligen äldre modell och enkelvagn men den är fantastisk. Köpte den begagnad för 6' med allt lull lull som bebis-insats, löphjul osv när barnet var ett par månader gammal. Så har snart haft vagnen i 3 år och räknar med att kunna ha den till cykelutflykter minst lika länge till.

Handbroms är bra när man springer. Justerbar fjädring toppen att justera mellan cykel/promenad/löpning men också underlag. Det behövs en typ av fjädring på grusväg och en på asfalt. Lätt den bästa vagnen vi har

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 175
Senast: Farao
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 439
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Japp, här sitter man halv två på natten och känner sig som en kass förälder (fast jag innerst inne vet att mina pojkar mår alldeles...
2
Svar
25
· Visningar
18 898
Senast: Zaria
·
Hundavel & Ras Hej! Hoppas få lite kloka råd och vägledning från er hundkunniga! Jag och min sambo har i flera år varit sugna på att skaffa hund och...
Svar
3
· Visningar
1 615
Senast: Lady_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka