Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120 cm långt och går på ridskolan en gång i veckan och jag vill gärna att även hen ska kunna rida "på riktigt", rida lektioner och kanske tävla om något år. Problemet är att jag är cirka 170 cm lång och jag tänker att jag är för lång för en maxad c-ponny, vilket känns som absolut maxstorlek för en häst som mitt barn kan rida ordentligt. Jag är lätt, väger ca 50 kg, men tänker att min längd blir ett problem. Och att köpa en häst och en ponny blir för mkt, den tiden har jag inte och mitt barn är inte tillräckligt gammalt för att ha huvudansvar för en ponny. Borde jag kanske vänta ett par år och köpa en stor d-ponny i stället? Jag är inte intresserad av att tävla, utan vill enbart rida för nöjets skull, men vill gärna rida lektioner, kunna hoppa några språng då och då och delta på kurser etc. Ska hästen vara ridbar för mitt smala barn med korta ben är det inte heller aktuellt med en grövre ponny.