Sv: Dvärgschnauzer tråden
Hej alla dvärschnazer ägare har precis nyligen börjat att intressera mig för denna ras (har varit inne på ett gäng olika raser men det har på nåt vis inte kännts helt rätt) har för tillfället en spaniel (unghund) men planerar att senare i framtiden ha två hundar. Vi har haft hund förut mest jakt hundar drever strävhårig tax m.m sambon jagar inte så mkt längre så det känns inte aktuellt att köpa en till jakthund. Jag är ute efter en robust liten hund som klarar av att vara ute i ur och skur, har en hästgård med rid och travhästar, samt hänga med mig och min nuvarande hund på skogspromenader, utöver att vara i stallet så brukar vi vara ute i skogen minst 1-2 tim per dag. Aktiviteter utöver detta är nog mest viltspår, kantarell sök ev agillity men på hobby nivå. Vill ha en hund med lite vakt som larmar när det kommer folk (är mkt ensam hemma på nätter då sambon jobbar natt) Trimmning och pälsvård är inga problem då jag har en till trimmras hemma. Vad tror ni kan en dvärgschnauzer vara något för oss