Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr På grund av att stallet min häst står i har varit isolerat har jag inte varit i ridhuset på ett tag. Har bara ridit i skogen eftersom...
Svar
9
· Visningar
1 140
Senast: Kathrine
·
H
Dressyr Min ponny är J*vligt svårböjd mot höger, hon har varit det sedan vi köpte henne. Hon är rätt stel, och har nu stått i 3 månader pga...
2
Svar
31
· Visningar
2 534
S
Dressyr Är det ngn som har denna bomlösa sadel till sin dressyrhäst? Vad tycker ni om sadeln? Passar den även högre manke? Det är en...
Svar
5
· Visningar
1 559
Senast: KillerQueen
·
R
Dressyr Hej! Detta kan bli långt, men jag skulle uppskatta om ni orkar läsa och kanske ge mig lite goda råd. Jag är nu fodervärd på ett...
Svar
11
· Visningar
1 608
Senast: Ruffa
·
  • Låst
Dressyr Som vi alla vet är dressyrfolket vida känt för att så gott som alltid rida med lindor :angel: - därför vill jag nu se era lindor! :D...
8 9 10
Svar
197
· Visningar
26 407
Senast: Jossantt
·
K
Dressyr Jag blir så trött. Köpte min häst i maj i augusti åkte vi och provade ut sadlar. Hon hade haft kotledsinflamation när vi köpte henne så...
2
Svar
21
· Visningar
2 178
Senast: karatefisken
·
Dressyr Nån som har något nybörjartips!? Är skötare på dressyrvalack och kan inte knoppa :eek: Kan det rent teoretiskt och är ganska bra på att...
Svar
2
· Visningar
1 176
Senast: Lea
·
E
Dressyr Tycker du att hästen alltid bör ha vitt schabrak vid dressyrtävlingar? Funderade på färger som blått, grått och olivgrönt, anser du...
2
Svar
34
· Visningar
3 053
Senast: Skorpan
·
B
Dressyr Nu vill jag se på snygga dressyr träns, visa mig vad ni har för nått!:idea: Berätta lite om dom och vart ni köpt/beställt dom ifrån...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 677
Senast: hopp_o_galopp
·
A
Dressyr Hej, Ska köpa ny dressyrsadel och vill därför gärna ha lite tips då jag egentligen är en renodlad hoppryttare. Jag vill gärna ha en...
Svar
7
· Visningar
1 116
Senast: nyponros
·
Dressyr Åsikterna är delade vad gäller dressyrhästars vistelse i skog och mark. Men vad tror ni om själva tävlingssituationen då? Kan alla...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 663
Senast: Pallas
·
Dressyr Vilket som nu är rätt form är ju individuellt, men jag har en 6-åring som funkar väldigt bra att longera och hon har stått länge nu och...
2
Svar
24
· Visningar
2 269
Senast: zanzan
·
H
Dressyr Var och kollade min sadel i somras eftersom den åkte fram när jag hade ridit en stund. Enligt sadelprovaren kunde en sadel inte ligga...
2
Svar
27
· Visningar
2 577
Senast: bigganl
·
C
Dressyr Jag har en frieser korsning som glider ut i någon slags skänkel vikning i svängarna.Jag är inte heller säker på om det är trams eller...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: Chesss
·
Dressyr Jag privat tränar ett ekipage som behöver mycket på bärigheten och stärka sig i galoppen. Vi tränar mycket fattningar, korta sträckor...
2
Svar
25
· Visningar
2 855
Senast: malinsky
·
C
Dressyr Nu behöver jag tips för vad man ska tänka på när man ska tävla i dressyr! Om två helger ska det nämligen bli den första gången. Jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 470
Senast: Stormenzs
·
Dressyr Hej! Jag vill veta allt om en Pfiff Amaretto dressyr sadel! Skriv alla era erfarenheter med sadeln, för- och nackdelar. Funderar på att...
Svar
7
· Visningar
1 466
Senast: tuaphua
·
L
Dressyr Jag har beslutsångest när det gäller dressyrsadel. Min tränare råder mig att köpa en 17,5" sadel då jag är ca 177 cm lång. Men det är...
Svar
16
· Visningar
1 494
Senast: mackan
·
M
Dressyr Ni som tävlar- har ni ridhus i bredvid stallet? Hur klarar ni träning på vintern om ni inte har det? Ska snart flytta från...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 260
Senast: Izzy
·
Dressyr Min polle har en liten mun och två bett blir lite för mycket då för honom, så jag får använda mig av pelham istället. Men det måste...
Svar
11
· Visningar
1 041
Senast: Wippos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka