dressyr träns!

Sv: dressyr träns!

Åh, vilka fina träns du har :love:
OS pannbanden är :love: För att inte tala om rundsytt:love:!

Shit vad många :love: smaylisar det blev ;)

jag har väldigt många träns, men bara ett som jag tycker är lite finare :) eftersom jag i vanliga fall är hoppryttare så har jag mer sådana träns, men så klart hästen rids i dressyr och måste ha lite sådan utrustning också. :)

n648288162_203924_3007.jpg

n648288162_199971_4011.jpg

köpte det av en kompis för 200 kr. Det är Jacson träns men helt okej kvalité.

Här är mitt superduper SKITIGA Hansbo classic (tror jag att det var :o )
ingen höjdar kvalite men.. tja det funkar iaf ;)
tror jag gav ca 270kr för det

bild:
iorhuvud001.jpg

ursäkta den stora bilden :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Morris&Nolan gold collection. komb dressyrträns/kandar. Dock inte köpt till kandar delen ännu.

Kl

Jag har ett blandat träns, kieffer som stomme och nosgrimma från globus. Väntar på ett döbertträns svart med vitt på nosgrimman.:love:

17287623.jpg

*kl*

här kommer mina två dressyrträns

ett som jag köpte för ett bra tag sedan. den får vara med om det mesta. använder mig inte av "snokremen" och oftast inte av nosgrimma eller pannband heller, utom på tävlingar ;) (ett billigt börjes träns)

sen det nya dressyrtränset, som antagligen kommer klassa ut det gammla. Man kan plocka bort en rem, så den kommer även användas på vanligt tränsbett.

(ser lite roligt ut på den maffiga björnpälsen + att stången sitter lite för nära bridongen, men kortet är taget första gången han fick på sig det utan någon nogrann inspänning:crazy:)

Märke: Horsepol

Kan visa en bild på tränset jag använder i dressyren :D
Det är ett ihopplock :angel:

Ursprungligen (pannband, nackstycke, sidostycken) är det ett CH från hööks
Remontgrimman är Capone (Kings)
Vävribbtyglarna har jag ingen aning om vart de är ifrån :p
Bettet ät från Ekohallen (Globus)
Nu har jag bytt vävribbtygarna mot ett par i läder från globus (kantflätade) och bettet mot ett mindre eggbett.

Nya bettet: (dressyrtränset fick rycka in som hoppträns, då det hade gått sönder, men som ni ser gick det bra ändå ;) )

Kanske inte så snyggt, men det funkar :p
Ska köpa ett v-format blingpannband då det gamla pannbandet börjar sjunga på sista versen.

Senast ändrad:

Mina träns:
IMG_1139.jpg

Hansbo träns köpt på Falsterbo för 99:-. Dock väldigt omgjort. Målet är att ha rundsytt pannband och tyglar.

IMG_2952.jpg

Träns från Lyckås. Kom ej ihåg priset.

Jag köpte mitt från Cettan här på buke :D
Ett jacsonträns. Tycker jättemycket om det, och tycker pållen passar fint i det också!

*Lånar tråd*

Själv har jag ett knigths träns och rider i när jag trimmar på banan.
Varit väldigt nöjd med kavliten på detta träns får jag säga.

Men nu vill jag inskaffa ett nytt. Har ni några tips på snygga DRESSYR träns? Kan tillägga att jag hittade massa fina bilder i era inlägg, sjukt fina träns vissa av er har :rofl:

Krav jag har på mitt nya träns.
* Hög, BRED, fodrad nosgrimma utan snokrem.
* Bra kavlite men inte för långt över 1000 lappen?
* Svart.

Kom igen nu, vad finns det för snygga träns?? :D

det kandar-tränset jag har kanske :) man kan ju plocka väck ett sidostycke så det blir ett vanligt träns. Nosgrimman är bred och lädret otroligt mjukt och fint!

under 1000- lappen ;)

*kl

Här är ett av mina träns som jag köpte av en kompis. Tror det är från Hööks, men det är ju slående likt Öbro's Hansbo, så jag är inte säker :p

17399899.jpg

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
20 653
Senast: Badger
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 609
Senast: Nepenthe
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka