Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

H
  • Låst
Dressyr Hvordan går rollkur till och varför gör man det? positivt och negativt?? Visa gärna bild och film exempel på rollkur. Mvh Malin
Svar
4
· Visningar
1 122
Senast: fenny_92
·
H
  • Låst
Dressyr Är dressyr ryttartesten viktiga? Måste de göras och vad innebär ett dressyr ryttartest. Hur vet man vilken nivå man ska tävla i...
Svar
12
· Visningar
2 210
Senast: ginnies
·
T
Dressyr Idag börjar dressyrträningarna igen och jag och min pålle har inte sett en ridbana på fem veckor utan bara lufsat skogen för att höja...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: TeamTop
·
  • Låst
Dressyr Någon som vet när och var Jsm/ponny sm går i år? För det är väl inte willands igen..? Har försökt leta på svenska ridsportförbundets...
Svar
1
· Visningar
1 433
Senast: Funny_Bunny
·
J
Dressyr Hej! Jag skulle bli glad om någon läste för att ge mig lite inspiration:idea: Jag har just nu foderhäst som jag tränar och har tävlat i...
Svar
10
· Visningar
1 288
Senast: Joannabaanana
·
P
Dressyr Vad betyder det och vad gör man egentligen då? Har greppat att det har något med byten att göra.
Svar
3
· Visningar
1 242
Senast: remmis
·
H
  • Låst
Dressyr men jag vet inte svaret :D. Vad är det för klädkoder som gäller för häst/ ryttare i en dressyrtävling på lokal nivå (ponny)?:confused...
Svar
5
· Visningar
1 075
Senast: helenat73
·
Dressyr just det. en fråga jag har dålig koll på. om man har justerbar "v-fästning" på stropparna på dressyrsadeln. Hur exakt påverkar...
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: flashlight
·
I
Dressyr Hej! Är det någon som vet vilka regler det är som gäller för att få rida D-ponny i storhäst klass? MVH// Isabella
2 3
Svar
43
· Visningar
3 601
Senast: Mirtai
·
Y
Dressyr ...står det i dressyrprogrammen... JA vet ju att Skrittpiruett är en bakdelsvändning, med lit större samling..(?). O då borde ju...
Svar
9
· Visningar
1 473
Senast: Yvvi
·
Dressyr just det. en fråga jag har dålig koll på dessvärre. om man har justerbar "v-fästning" på stropparna på dressyrsadeln. Hur exakt...
Svar
3
· Visningar
1 040
Senast: sissu
·
F
  • Låst
Dressyr Den frågan slog mig. Jag använder ju utrycket losgelassen och hur hästen talar om att den är losgelassen har jag koll på, men just...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
21 034
M
Dressyr Jag undrar om 7-årig häst behöver kvala för att få start i Nationella klasser i dressyr. Jag är osäker och har skummat igenom TR utan...
Svar
4
· Visningar
929
Senast: MaLinn
·
B
Dressyr Vad ska jag köpa för sadel om jag har en häst med kort, ganska rak rygg? Han är också väldigt bred, lite manke, 17" ska det vara :D...
Svar
7
· Visningar
940
Senast: Teja
·
S
Dressyr Hejsan! Jag funderar på om jag ska köpa en dressyrsadel, min tant börjar bli tant, så tanken på att gå över mer till dressyr låter...
Svar
3
· Visningar
760
Senast: fjordtokan
·
Dressyr Vilken av amerigos dressyr sadlar har rakast bom? cc? alto?? eller annan?? Beskriv gärna vilken typ av rygg den ligger bra på...
2
Svar
23
· Visningar
6 805
Senast: zanzan
·
Dressyr Ja, är det någon skillnad på dessa sadlars bommar? Har en Competitor nu, men den är lite för svängd i vissa lägen. Är en WB...
Svar
1
· Visningar
1 044
Senast: biffen
·
S
Dressyr Äger bara en hoppsadel just nu och planerar väl att köpa en dressyr när jag blir rikare... Har inte haft min pålle så länge så vi har...
Svar
4
· Visningar
768
Senast: Jardina
·
M
  • Låst
Dressyr Hej! :D Om man ska tävla dressyr på en ponny som är t.ex. 5 år, måste man tävla ungponny då? Om någon vet mycket om det här med...
Svar
1
· Visningar
666
W
Dressyr Jo, nu är det så här att jag fortf inte har kommit igång med träningen. Jag skäms så himla mycket och ångesten kommer varenda dag då jag...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 843
Senast: Weathergirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar