Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

K
Dressyr Dressyrsadlar med korta singelkåpor... Efterlyses! Vilka märken? (ska passa häst med princip rak rygg och ryttare med korta ben)...
Svar
7
· Visningar
1 030
Senast: KillerQueen
·
G
  • Låst
Dressyr Vilken utbildningsståndpunkt i dressyr (alltså typ den dressyrklass den går) har hästen ungefär om den kan; Fram -och bakdelsvändningar...
Svar
9
· Visningar
3 698
G
Dressyr Jag är nyfiken på hur ni rider och hanterar era hästar utöver själva dressyren. :) Uteritter? Hoppning? Promenader? Långa...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 427
B
Dressyr Jag hoppas få kloka erfarenheter och synpunkter på hur man ser på korrigering av sits, hand (mm) hos ryttaren på lätt nivå. Jag anser ju...
Svar
17
· Visningar
1 671
Senast: bliss
·
C
  • Låst
Dressyr Flätning av man och svans samt mönsterrykt på bakdelen är tillåtet. Lössvans är förbjuden... :confused: Vad menas med Lössvans...
Svar
14
· Visningar
1 667
Senast: Graendal
·
B
Dressyr Vet inte riktigt vart den här tråden ska ligga, men..;) Iaf så har jag nyss köpt (vi har honom på prov till sista februari) en...
Svar
7
· Visningar
1 218
Senast: Beauty_Boss
·
L
Dressyr Ciao a tutti :bump: Tänkte höra mig för om vilka det är här på buke (förutom jag själv) som har ridit ryttartest och vad ni tycker om...
Svar
2
· Visningar
1 272
Senast: Cut3Leo
·
A
Dressyr Varför rider man med två bett bridong + kandar? Vet att det är en riktigt dum fråga men jag är nyfiken och vill veta. Har verkligen...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: Amanda_Lovisa
·
V
Dressyr Jag skulle verkligen behöva tips på hur göra när hästen hänger i tygeln, konkreta tips. Hon är under uppbyggnad och saknar ork och...
2
Svar
28
· Visningar
3 123
Senast: bigganl
·
B
  • Låst
Dressyr Har i mitt letande efter tränare varit läktarryttare:D på olika dressyrträningar några ggr. Under min jakt på tränare till mig själv och...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 949
W
Dressyr Är hel förtjust i denna sadel, passade mig utmärkt. Fråga: Vad har ni för häst? Skulle vara kul att veta vilken "typ" av häst...
Svar
8
· Visningar
3 152
Senast: Qodrofenia
·
Dressyr Jag planerar ett besök av sadelmakaren. Försöker läsa på så gott jag kan. Har svårt att verkligen få koll på vilka märken och modeller...
Svar
7
· Visningar
1 755
F
  • Låst
Dressyr Det har blivit förbjudet på dressyrtävlingar läste jag i ridsport. Vad tycker ni om detta? Själv kan jag undra varför man hittar på...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 183
Senast: mackan
·
Dressyr Jag har växt ur mina Königsstövlar som jag måttbeställde förra våren ( :angel: :o )... Det är dragkedja i dem och då kanske det inte går...
Svar
9
· Visningar
1 145
Senast: Centaur
·
E
Dressyr :confused:Får man ha det på tävling ? Lokal nivå?
Svar
6
· Visningar
1 633
Senast: Ponnytant
·
A
  • Låst
Dressyr Skulle vilja ha hjälp/tips med bra Dressyrsadlar till lagom pris (under 7000:- helst). Syntes som läder spelar ingen roll då jag bara...
Svar
2
· Visningar
944
J
Dressyr såg kandaret i hööks katalogen, ch stanford... vad tyckte ni om det? finns det något liknande i lite bättre kvalitet med vitfodrad...
2
Svar
30
· Visningar
3 101
Senast: Sili
·
Dressyr Har idag varit och hämtat två dressyrsadlar för provning. Hur tycker ni de ligger, har försökt ta lite kort, hoppas de duger! :bow...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 994
Senast: aysha
·
S
Dressyr Hej! Jag undrar vad som krävs för att kvala men ponny. Om jag rider en regional tex .LA:P1 på 64% har jag då kvalat till ALLA...
Svar
2
· Visningar
3 162
Senast: super_fantan
·
H
Dressyr Får man rida bettlöst, sidepull, hack plus likande på någon slags dressyr tävling?? Mvh Malin
Svar
3
· Visningar
914

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka