hööks kandar?

Sv: hööks kandar?

någon som har ett anky som vill visa hur det ser ut på? såg inte ut att vara jättebred nosgrimma...svårt på bara bilder...

hittat en tysk sida men fattar inte storlekarna vollblut cob och warmblut full...
jag förstår ju varmblod full och men vad är vollblut?
har fastnat lite för passier kandaren med spännet i nacken, men ska man ta full eller cob (vad nu vollblut är)?
någon som vet hur dom är i storlekarna, går dom att korta om jag tar full...var gör man det i så fall:o
har nu bara billiga hööks träns, typ, i full och har det mesta på innersta hålet...men även fått göra fler hål...funkar cob då tror ni?

jaha, undrar varför dom skrev cob efteråt då...kanske var en översättning...:p
men warmblut betyder väl inte full...så stod det på full i alla fall.

Warmblut är full? Vollblut är cob? Vad frågar du efter nu?

??? om det verkligen är storlekar så klart!
när jag googlar dom orden så uppfattar jag det som att warmblut är varmblot, kaltblut är kallblod, vollblut är fullblod och ponys är ponny...alltså hästtyper. tycker därför att det är konstigt om det skulle vara en storlek.
det var det jag undrade!

jaha, där ser man! konstig storleks guide:smirk:
då får jag fundera på huruvida han är ett fullblod eller varmblod då:p

Ps jag tycker inte om de med inåtvända spännen... smaksak förstås

haha, nä det är klart en smaksak! jag vet faktiskt inte vad jag tycker riktigt än...har inte tänkt så mycket på det. just nu försöker jag komma fram till: helsvart nosgrimma eller vit fodrad....sen har jag fastnat lite för dom med spännet i nacken...

Jag har själv ett hubertus Classic (rundsytt) bra kvalite och smidigt fin läder till ett bra pris (1750kr)

Liknande trådar

Utrustning Jag söker efter tips på anatomiska träns som passar en häst med kort och brett huvud. Härom veckan provade jag ett micklem multibriddle...
Svar
5
· Visningar
1 221
Senast: mily
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 716
Senast: Hedwig02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar