Sadelutprovning - vad tycker ni?

Sv: Sadelutprovning - vad tycker ni?

Nej jag tycker nog varken sits, knästöd eller bossor är så lika att det blir en likhet när man rider:confused: Men strunt samma, hon får väl kolla själv:rofl: Kan ju tipsa henne i alla fall.

Stilett: ja smaken är sannerligen delad:eek: nu när jag tittar närmare.

vad menar du? mellan crincle o Jaguar?

jag tycker om modellen på crinclen.
men självklart så är ju Jaguar inte en dålig sadel.
Man tar ju den som passar hästen ändå.
Sen har jag inte ridit i crinclen så jag kan inte säga om den är bekväm o rida i (jag tycker clicen är hemsk att rida i men jag kan gissa på att crinclen är bättre än clicen om man ska välja mellan dom två...) men själva modellen är fin.
sen beror det lite på vilken typ av häst den ligger på. En sadel kan ju se så himla olika ut beroende på en häst. En viss modell kan ju se oestetisk ut på en vissa häst samt tvärt om. Tyvärr passade inte crinclen min häst så jag fick inte äran till o provrida, mer än att jag kunde konstatera att det va en väldigt snygg sadel, för det priset också. Fast jag tycker Kentaur Electra är så mkt finare.

Nu pratar jag dock bara om utseende, inte så mkt om passformen.

Lite uppdatering:

Idag var min tränare och kollade på Rööslin (den andra kom jag fram till att den låg baj :D). Hon tyckte den låg bra på honom, tittade även när jag red och konstaterade att jag automatiskt får en mycket bättre sits, vilket jag också kände. Helt plötsligt sitter jag bara där, lixom som gjuten! :banana:

Så, nu ska jag starta "Operation: Övertala pappa att lägga ut pengar" så jag kan åka och betala för den i morgon. :D

Tack!
Än så länge går det inte alltför bra.. Som tur är upptäckte jag att jag känner hon som säljer så jag kanske kan få lite tid på mig att sälja min nuvarande och sen köpa denna. :)

Och idag är du en überglad sadelägare! :bump:
Eller förstörde jag allt nu... :angel: :D

Jaaa! :banana::bump: Fast än så länge äger jag bara en tiondel :p Ska få sålt min gamla för att kunna betala hela, sen är den baara min! :banana:

Liknande trådar

Utrustning Har precis köpt ny hopphäst, med precis samma besvärliga sadelläge som min gamla - jättekort, rak rygg med markerad manke och en bred...
Svar
3
· Visningar
2 728
Senast: sorbifolia
·
Utrustning Det har inte gått så bra i mitt sadelletande till min arab - delvis på grund av min okunnighet misstänker jag. Han har kort...
2
Svar
38
· Visningar
5 694
Körning Nu har jag äntligen bytt ut travselen mot en bröstsele, som jag dessutom hittade till ett riktigt bra pris begagnat! :banana: Som en...
Svar
11
· Visningar
1 769
Senast: mazariin
·
Utrustning Hej! Har letat sadel ett tag nu till min ponny, men tyvärr utan framgång. Haft problem med en skum hälta hela hösten (som visade sig...
2
Svar
31
· Visningar
5 351

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka