emptyrings
Trådstartare
hmm, tror jag måste börja lastträna..Det var ju otur..
Dom har ridhus så tar du med hästen kan du ju provrida i den
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hmm, tror jag måste börja lastträna..Det var ju otur..
Dom har ridhus så tar du med hästen kan du ju provrida i den
@emptyrings
Globus syntet har inte alls samma passform som deras lädersadlar, den är mycket mer svängd (och totalt kass i mina ögon). Clic dressyr som du fått tips om innan kan vara värd att prova. Och Globus Esperanza hopp om hästen har rund rygg eller Clic hopp om han är takformad
ah, ok. ja syntetsadeln jag provade satt ju märkligt. någon susning om vilken bomvidd jag skall leta efter i globus om han har 32 i stubben? funkar 32 där också?
Sadlar för hästar med spikraka ryggar är t ex Albion K2, Barnsby NGage, Globus Esperanza. Nya Wintec har rakare profil än gamla. Kieffer går att värma om bommen på, lätt takformade är de också, finns billigt och kan passa. Han ser inte så bred ut just nu, kanske Thorowgood T4 kan funka. Trainers är rätt raka, Jeffries, Crown.förra ägaren hade en france premiere i strl 30 (normal), så jag misstänker att han inte kommer bredda sig enormt mycket mer heller. synteten var strl 34 som jag provred, den låg dock inte an ordentligt längst upp framtill, fast den satt ju konstigt öht..
Sadlar för hästar med spikraka ryggar är t ex Albion K2, Barnsby NGage, Globus Esperanza. Nya Wintec har rakare profil än gamla. Kieffer går att värma om bommen på, lätt takformade är de också, finns billigt och kan passa. Han ser inte så bred ut just nu, kanske Thorowgood T4 kan funka. Trainers är rätt raka, Jeffries, Crown.
Övriga stubbenmodeller kan du avskriva, santa cruz/jacson/toulouse samtliga likaså, de har inget tillräckligt rakt åt din häst. Inte ens säker på att Prestiges rakaste är raka nog.
Avalon är ju Stubbens rakaste modell. Prestige har någon modell (Versailles?) som är åt det rakare hållet. Men sammantaget så är din häst som jag ser det, väldigt rak. Finns en hel uppsjö andra sadlar på marknaden som passar såpass raka hästar som din, utan att behöva kompromissa.sadelinprovaren lade på en prestige (med kilbossor tror jag) som hon sade låg bra, ungefär som avalonen. jag frågade henne om den inte var för böjd, men det var hon inte böjd att hålla med om.. vet inte vilken modell, men tror den kostade 14-15 000 ny, så det var väl än av de billigaste.