Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

E
Dressyr Jag har sedan ungdomsåren tränat och tävlat dressyr på msv-nivå. Satt och pratade med min kille häromdagen och fick bara en enkel fråga...
Svar
1
· Visningar
1 052
Senast: svea
·
H
Dressyr Jag kom o tänka på en sak som jag bara måste få reda på svaret till: Kan man rida med endast stången från kandaren och det inverkar...
Svar
8
· Visningar
2 681
Senast: MonteRose
·
Dressyr Vilken skola anses "lättare"? Öppna eller sluta? Finns det någon andelning till att inte testa dessa rörelser, kan det försvåra andra...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 346
Senast: Malinigbg
·
Dressyr Jag har en liten pålla som för tillfälligt är ganska omusklad (haft henne i två månader snart), hon har svårt för att korta galoppen och...
Svar
17
· Visningar
3 078
Senast: Carreau01
·
Dressyr Ska köpa nytt dressyrträns. Det ska vara brunt,mässingspännen, BRED nosgrimma och gärna utan eller med avtagbar nosrem. Tänkte...
Svar
3
· Visningar
1 073
Senast: NovaAngel
·
G
Dressyr Alltså, hur tyder man detta: För det första, har verkligen en halvcirkel en diameter? :p Och hur i all världen ser den här ridvägen...
Svar
6
· Visningar
2 976
Senast: SusieQ
·
Dressyr Precis som rubriken säger, vad har ni hittat på med era hästar idag? Här har vi ganska kasst väder med massa blåst. Hästarna blev...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 909
Senast: Wippos
·
X
Dressyr Var på dressyrträning häromdagen som vanligt, för samma tränare som jag haft i snart 4 ½ år. Hon har hjälpt mig med ponnyn så otroligt...
Svar
12
· Visningar
1 602
Senast: Angel
·
Dressyr För att måttbeställa ridstövlar, hur mäter jag? från golvet till knävecket - Utan sko/med sko? Hur många cm ovanför knävecket bör...
Svar
8
· Visningar
1 257
Senast: remmis
·
Dressyr Är det nån som kan visa en bild på dem? Gärna en närbild på hur de ser ut på, och hur det blir vid spännet. Blir det nån "flärp" alls?
2
Svar
31
· Visningar
4 097
Senast: Agrimonia
·
C
Dressyr Vad skulle ni tips om för sadel där M&N's goldcollection passar bra på hästen men inte Kentaur (medea som åker fram). Ingen av de...
Svar
11
· Visningar
1 209
Senast: Bialitt
·
Dressyr Jag funderar på att få en nosgrimma specialuppsydd, då jag inte tycker att jag hittar en lös nosgrimma som är som jag vill ha den (lagom...
Svar
7
· Visningar
2 171
Senast: Centaur
·
M
Dressyr Hej! Har Ni några bra förslag på nosgrimma till min häst. Ska ge mig ut och tävla dressyr i vår och tänkte fixa till min utrustning...
Svar
5
· Visningar
886
Senast: Centaur
·
Y
Dressyr Hur gör ni? Jag tycker det är skitjobbigt(jag är bara1/2 dressyrryttare:p ) Står man från marken så får jag knappt upp den ordentligt...
2
Svar
37
· Visningar
3 738
Senast: Thezzms
·
Dressyr kunde inte hitta någon liknande tråd, så jag startar en nu :bump: Vad fick ni för häst/dressyr-relaterade julklappar? fick ni vad ni...
2
Svar
26
· Visningar
2 633
Senast: Izzy
·
S
  • Låst
Dressyr Jag blev lite osäker :cool:eftersom det överallt står att ponnyryttare måste ha säkerhetsväst på tävling men det aldrig står vilka...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: Cashmir
·
Dressyr Jag har rätt god koll på vilka sadlar som passar min rakryggade häst, men vilka sadlar (som passar raka ryggar) har lite smalare sits...
2
Svar
30
· Visningar
2 625
Senast: workaholic
·
Dressyr Vi har lagt ft/hoppning på hyllan och ska nu bara rida dressyr, men vi behöver nog en liten makeover ;) Vad skulle ni ha för träns på...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 986
S
  • Låst
Dressyr Jag har en fråga, vad krävs för att få tävla lokal dressyr, tex. grönt kort o Licens? Vilken klädsel skall användas?! Tack på...
Svar
4
· Visningar
1 722
Senast: Soranto
·
Dressyr Jahapp, jag letar efter en bredare "dressyrig" nosgrimma, priksklass max runt femhundralappen, men gärna något billigare. Vill att det...
Svar
14
· Visningar
1 217

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka