Styla min häst :)

Sv: Styla min häst :)

Tycker du ska köpa ett Döbert med 4mm nosgrimma med vitt foder, hon kommer bli en dressyrstjärna på nolltid då:love:

Neeej ingen vitfodrad nosgrimma på sån fin bläs ;)

Men ett helsvart Döbert, kanske med något blingat pannband :love:

Jag har oxå funderat på vitfodrat....har aldrig haft det på henne. Gissar att du menade 40 mm och inte 4 mm? ;)

Ett till bra förslag! :d Det kommer sluta med att hon har 100 olika träns!

Håller med om att ett träns med 40mm bred vitfodrad nosgrimma skulle passa super :d . Glöm inte hakspännena, såsom du har på första tränset!
Pannband = Otto Schumacher :love:
Mina 2 OS-pannband:
Rakt med guldfärgade swarowskikristaller
Frsommar07105.jpg

V-format som gnistrar i regnbågens färger
10april070.jpg

Gnistrar!:love:
http://i40.photobucket.com/albums/e231/Victovie/Album%205/10april047.jpg

Sen shabrak i allehanda färger. Om de är med mörkare färg så är det snyggast med ljust färgad passpoal som bryter av eftersom hon sj är mörk så de inte bara flyter ihopa ;) . Matchande lindor när du rider med det. Dressyrbenskydd är smidiga och enkla att använda.

Många bra förslag :D Håller helt med om hakspännen, klart snyggast! Men om jag har en bred vitfodrad nosgrimma på henne, ska jag inte skippa bling-pannband då? Bra färgförslag på schabrak! Har du några tips på vardagsskydd? Fina hästar och pannband förresten :d

Nej, jag tycker inte det är något problem med att ha vitfodrat + blingpannband. Har sett flera som haft det och varit :d ! Ångrar faktskt lite i efterhand att jag inte skaffade ett vitfodrat istället för ett helsvart som jag har på mitt svartbruna sto...

Jacson har bra, hållbara o fina dressyrskydd som man kan ha både till vardags och träning :idea: . Billiga, ligger runt ca 150kr/paret och har fint fluff på insidan - lättvättade också! Finns från ponny till X-Full. Ta gärna en storlek större bak än fram så passar det bra :) . har sj 6 par nu (4 vita o 2 bruna, finns även i svart) som jag är mkt nöjd med.

Jag tycker inte att man ska kombinera vitfodrad nosgrimma och blingbling-pannband. Har man blingat pannband ska man ha enfärgad nosgrimma... Men smaken är ju som baken ;)

Jag har nästan helt bestämt mig nu för att skaffa en vitfodrad nosgrimma till stoet, just för att hon har så fin mörk färg och just för att tränset är helsvart så ser hon mer brun ut med tränset på än annars. Med det vitfodrade kommer hon se svartare ut i huvudet :D . Och så får man jämföra skillnaden mellan vitfodrat o helsvart med bling-bling ;) .
Fast samtidigt har min pålla sån utstrålning... Rädd att det vita kanske förtar lite.. jaja, vi får se vad som händer :p . Troligen inte köpa förrens i Falsterbo isåfall!

Ja, man får väl helt enkelt köpa både blingbling pannband och en vitfodrad nosgrimma/träns så att man kan jämföra :D

Bred nosgrimma och lätt bling på pannband är a&o på tränset. Färger som är bra är som sagt ceme och brunt, men mörkblått med guldiga/ lejongula detaljer är också mumma! Även vinrött och grått!
Bra benskydd är events bandagetter/ damasker iaf benskydd med insida i neoprene med karborre och förstärkt insida dock inte hårt tex. plast.
Och glöm inte att aldrig visa dig utan färgmatchad utrusting:rofl:

Har shoppat 2 nya schabrak och nya lindor :love: Vad tycks? Hon ser dock ut som om att hon ska lägga sig ner och sova vilken sekund som helst :D Träns får vänta tills efter sommaren...(hon ska på utbildning i 2 mån när jag e utomlands). Den sista bilden ska föreställa ett likadant schabrak som det gröna fast marinblått...

Bildbomb!

Mobilen191.jpg

Mobilen193.jpg

Mobilen194.jpg

Mobilen195.jpg

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 537
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 075
Senast: Kajsalisa
·
Hästhantering Min häst tycker inte om när det finns träd på ena långsidan utanför ridbanan, skyggar för dom och vill inte gå ända ut på spåret ginar...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka