Prestige stigläder

Sv: Prestige stigläder

Men asså igentligen spelar de inte roll hur högt upp på sadeln man har själva fästena. för ja hade samma stigläder till min gamla och nya dressyrsadel och ja var tvungen att länga lädrena nu till den nya sadeln.
Sen beror de ju helt på hur man sitter och vad man är van vid.

då kan du inte ha så långa ben ändå, jag har mina på en längd av exakt 70 cm - och det skulle inte gå med prestige lädren eftersom hela lädret är 70... eller så rider du med kortare läder.

Har jätte långa ben och har långa dressyrläder. Men inga problem, har typ 3-4 hål kvar. :confused:
Men vet inte längden på dem, det stod typ bara 10 06 på dem. vet inte vad det betyder.

Jag är 1,82 och har ganska långa ben. Kanske ska ta och höra med butiken vad de tror... Jag hoppas verkligen, för det funkar inte med vanliga stigläder på min nya sadel.

är lika lång som dig med långa ben och jag har säkert 8 hål kvar på mina läder när jag har dressyrlängd så de räcker nog :D

det låter himlans konstig. enligt equalityline och flera åf jag frågat så är dom endast 70 cm.

ni måste lyckats få tag på herrstl, även om den enligt eql inte ens finns?? :confused:

ja men alltså längden på stiglädrena. man kan ju säga generellt att de som är runt blabla längd ska ha den längden på stigläder men det beror väl på andra saker också.
Om man rider med super långa eller super korta läder.
hur bred sadeln är- då hamnar väl stiglädersfästena mer "ner"(längre ifrån varandra)?
alla har ju olika kroppsbyggnad ockkså.
fattar du nu vad ja menar? ja säger inte att det är så frågar bara om de kan vara så?

jo det är klart, men om dom som är över 180 har många hål till godo och dom inte ens räcker till för mig som är ca 178 så måste jag ha extremt långa ben. :p

det brukar inte variera särskilt mkt mellan sadlar faktisk, för mig är det aldrig mer än ett hål hit eller dit.

men nu kom det ju fram att P.G.s läder faktisk var 80 cm, inte 70 som dom "ska" vara.

H**ks har ett par för 299:-. Finns i 70 och 80 cm, längd. Se bild på deras hemsida..

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver köpa en ny ridhjälm. Min nuvarande köpte jag 2013 när jag började rida (!!!) och den är verkligen long overdue. Jag är en...
Svar
7
· Visningar
735
Senast: Blyger
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 020
Senast: Jeps
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är bilder som ser ut att visa blåa tungor som föranlett förhör med fem av ryttarna från OS-dressyren Vilka ryttare det handlar om...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka