Ännu en sadeltråd

Sv: Ännu en sadeltråd

Då är det nog fortfarande så, även med nyare modeller, kanske.

Tror det är stor skillnad..
vore för enkelt annars..

Tänk om man kunde få en skön hoppsadel i dressyrversion..
Underbart!

Huu jag tycker att M&N är bred och enormt klumpig...
jag tycker inte att den är ett dugg klumpig, men alla tycker vi väl olika, jag tycker att det är en av dom bästa sadlarna jag någonsin har ridit i, mina är visserligt bara 16" kanske påverkar om man upplever den som klumpig eller ej.
har både hopp och dressyr, tycker att båda är lika fantastiska

jag hade en M&N gold C hemma.
hemsk sadel. brrr.

men det är väl bara att inse att folk tycker olika, jag hatar bates, stübben, france premier mf. men jag vet att det finns folk som älskar dom, så som tur va så tycker inte alla lika dant.
M&N är det enda märket som ligger bra på min häst och som tur va så älskar jag att rida i dom, så jag är väldigt nöjd och hästen med, och det är väl huvudsaken.

Ja de är smala i sätet. Mycket skönare att sitta i än vad de ser ut. Prova. Du kan säkert låna hos försäljare och prova.

Amerigo! Finns med x långa kåpor om man vill ha. Passar smala och raka ryggar super

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
900
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: Barret
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 065
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar