Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Dressyr Letar benskydd för fullt och vill veta lite vad ni tycker om olika sorter. Cl*ssic equine EZ Wrap 11 Cl*ssic equine Legacy System...
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: Ravishing
·
Dressyr Har för ett halvår sedan skaffat mig en övervuxen svensk ridponny som nu börjar närma sig tävlingsdebuten i dressyr. Nu undrar jag vilka...
Svar
4
· Visningar
1 481
Senast: feel
·
Dressyr Hej! Ska snart börja rida med kandar, men jag undrar vilket av betten som är skarpast den med tungfrihet eller den som är helt rak...
Svar
16
· Visningar
2 825
Senast: Kitara_
·
Dressyr Hoppas någon har inne kan hjälpa mig :angel: har klämt på ett träns rätt många gånger på mässor och så, men jag är för snål för att...
Svar
19
· Visningar
1 972
Senast: SusieQ
·
R
  • Låst
Dressyr Ni som har lite erfarenhet med att rida på kandar, är det svårt? hur "duktig" anser du att måste man var för att klara av det? vad...
Svar
4
· Visningar
1 376
Senast: break_a_leg
·
Dressyr Ni som är insatta. hur kan man få delta i skrittprogrammet fast man klarar av galopprogram o även tävla bland icke handikappade på reg...
Svar
16
· Visningar
3 072
Senast: busfro
·
  • Låst
Dressyr under 2007 har det kommmit ett nytt franskt märke på dressyrsadlar till Sverige. Tydligen samma grundare som childeric hade från början...
Svar
13
· Visningar
3 357
Senast: Centaur
·
M
Dressyr Ja, som rubriken antyder skulle jag vilja veta vilka dressyrsadlar som har en relativt flat sits, tyngdpunkt långt fram och passar en...
Svar
4
· Visningar
1 031
Senast: Jempa
·
Dressyr Finns det nån enda bomsadel som är 125 grader? Mätte min shire, 3 år och "omusklad" igår och fick det till 125 grader.. Nyfiken om det...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Tussilago
·
Dressyr Fick tips om en site som tyvärr numera kräver betalning så den föll bort. Inte för att summan var stor utan för att jag bor i Tyskland...
Svar
9
· Visningar
3 288
Senast: Scata
·
B
Dressyr Hej Min dotter tränar dressyr och har börjat tävla. Nu är det dags att hitta en bra dressyrsadel. Vad rekommenderar ni? Jag har...
Svar
8
· Visningar
1 398
Senast: milla5
·
Dressyr Är det nån som har nån smart lösning på vart man gör av den...? verkar ju dumt att ta bort den men samtidigt är den ju hyffsat ivägen-...
Svar
6
· Visningar
1 043
Senast: Saigon
·
N
Dressyr Har inte tävlat så mycket dressyr i mina dagar. Är mer intresserad av hoppning. Men så tänkte jag att det kunde vara kul att bara för...
Svar
4
· Visningar
830
Senast: Ravishing
·
D
Dressyr HJÄLP!! Är det någon som vet nåt om denna sadel?? Funderar på att beställa en sådan. Är det bra kvalitet och sitter man bra i dem? Hur...
Svar
5
· Visningar
5 734
Senast: Frajda
·
Dressyr Vet inte om tåden hamnar rätt, men försöker. Undrar om ni har tips på att linda riktigt snyggt som man kan se på vissa dressyrhästar...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 333
S
Dressyr va till sadelutprovare med min häst, fick hem dom (få!) sadlar som satt bäst o för att i lugn o ro rida i dom. den ena utprovade...
Svar
13
· Visningar
2 573
Senast: Bialitt
·
Dressyr Behöver lite tips på bytesträning, pållan går stadigt och fint i förvänd galopp, men byter bara åt ena hållet, åt andra hållet blir det...
2
Svar
21
· Visningar
2 215
Dressyr Hej! Har börjat träna lite galopp ombyten nu, men kruxset är att hon hoppar upp sig i bytet så man håller på att flyga av.:rofl: Hur får...
Svar
3
· Visningar
1 220
Senast: Jennie83
·
M
Dressyr Hej är det någon som har erfarenhe av Akribori avkommer? Har köpt en oinriden 4 åring e.Akribori. erkar bra i psyket.
Svar
12
· Visningar
2 926
Senast: fijja
·
T
Dressyr hej alla, jag undrar bara , hur förklarar man skillnaden mellan takt och tempo?
Svar
11
· Visningar
6 852
Senast: Degree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka