Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Jag har tränat för en tränare nu något år och ofta känns det riktigt bra när jag gör som hon säger och en hel del övningar är bra...
2
Svar
26
· Visningar
3 185
Senast: Ramona
·
Dressyr Skummade igenom det och reagerade på att man först rider ökad trav och sedan andra gången mellan trav :confused: Kan det verkligen...
2
Svar
29
· Visningar
2 092
Senast: traloppan
·
Dressyr Som rubriken lyder, finns det någon som vet vem som tillverkar mörkbruna kandar med mässingsspännen? Och då menar jag kandar med...
Svar
15
· Visningar
1 531
Senast: freike
·
L
Dressyr Har bestämt mig för att beställa ett döbertträns. Svart. Men, tänkte först ta svart nosgrimma. Sen blev jag sugen på svart m vit...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 994
Senast: happy_drink17
·
C
  • Låst
Dressyr Har en sak jag undrar över och jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Det är så att jag hade träning igår kväll och då min häst inte...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 853
T
Dressyr När de flesta rider dressyr så rider de i sidled, det ser ut som hästen dansar. Men hur ska skänklar hållas och handen??? kan de...
Svar
6
· Visningar
4 533
Senast: Hammond
·
Dressyr Jag letar en close-contakt-sadel och undrar om ngn här har lite koll på Pariani. Mina hästar har relativt raka ryggar, är bommen på...
Svar
2
· Visningar
1 838
Senast: flashlight
·
Dressyr Är det någon som vet om det finns något träns med remontgrimma och med ovala spännen? Jag letar efter ett nytt tävlingsträns och...
Svar
17
· Visningar
2 394
Dressyr Vad är det för sadel? Har hittat en begagnad :D K2 ligger jättebra på honom men jag har ingen aning om vad legend är tyvärr
2
Svar
21
· Visningar
10 257
Senast: lektra
·
J
Dressyr Hej! :) Min häst är i rätt bra kondition och så men vi har börjat med skänkelvikningar och han behöver träna upp sig i sidan för att...
Svar
9
· Visningar
979
Senast: Joannabaanana
·
Dressyr Bara en kort undran såhär på kvällen, sitter och kikar på bilderna/reportaget från EM, ponnydressyr som var med i nyaste ridsport. På...
2
Svar
22
· Visningar
3 213
Senast: Skogstamefan
·
H
Dressyr Sitter här och funderar, förra hästen hade 65 cm på sin dressyrgjord, tro mig att unghästen kommer att dra densamma. Ridhästen är en...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: Havregryn
·
Dressyr Nu har jag äntligen skaffat mig ett dressyrträns!! Nosgrimman är väl ca 4 cm bred, och grymt mjuk!! Bilder: Så...
Svar
16
· Visningar
1 567
Senast: Snixten
·
J
Dressyr :confused::confused: har letat och letat efter en tråd som handlar om detta men hittar ingen. Jag har i dagsläget en HDR Anthenor som...
Svar
7
· Visningar
1 251
Senast: Snixten
·
Dressyr Jag och min pålle ska ut på dressyrbanorna nu i vår och jag ska köpa ett tävlingsschabrak, det ska vara vitt med guldpasspoal och svarta...
Svar
14
· Visningar
1 633
Senast: KallaMigBecca
·
B
Dressyr Eftersom jag har en ungponny vill inte jag eller mamma slänga ut pengar på att köpa en dyr "riktig" sadel när han inte har vuxit...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 280
Senast: Beauty_Boss
·
Dressyr Är inte det mycket svårare än gamla?? Förvänd galopp i samlad galopp, ryggning - galopp. Både inridning och avslutning i galopp. Har...
2
Svar
20
· Visningar
2 146
Senast: Ellebelle
·
E
Dressyr Hej på er alla kloka folk! Det är dags att beställa nya ridstövlar, men jag har ett litet dilemma - jag skulle vilja ha med rundad...
Svar
3
· Visningar
1 301
Senast: ElliPalmer
·
Dressyr Ja, vilket träns skulle du föredra? Vilket är bäst egentligen? Det är ju inte så många butiker som har dessa inne, utan det är ju oftast...
2
Svar
22
· Visningar
3 657
Senast: Saigon
·
S
  • Låst
Dressyr Vad är egentligen skillnaden mellan en bakdelsvändning och en piruett? Som jag har uppfattat det är en piruett en centrerad...
Svar
2
· Visningar
1 080
Senast: Degree
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka