Syntetsadel?

Sv: Syntetsadel?

Jag har sett att man kan hitta Isabel Werth sadlar till ett lågt pris (syntet) såg för ett tag sedan en för 4000. De är riktigt bekväma att rida i och har ett djupt säte så man sitter stadigt:D

Att köpa en syntetsadel är faktiskt riktigt prisvärt.. Läser alltid Engelska hästtidningar och dom lovordar syntetsadlar typ Thorowgood som dom har testat och kommit fram till att det är bra sadlar.. Köpte själv en efter att ha läst om den i Horse och är så super nöjd !!!! Så tveka inte !!!

*KL*

Kan inte ni som har de nyare modellerna av Griffin dressyr (T6 och T4) lägga ut bilder? Funderar på någon sådan när det är dags att rida in unghästen.

Jag har en bild... Hästen står och käkar, sadelgjorden är inte dragen och det är mörkt i stallet :angel: Men det är, ändock, en bild :D Det är en T4 allround för hästar med hög manke. Köpte en allround för att kunna variera, men det fungerar utmärkt att rida dressyr i då klossarna gå att flytta på (velcro)

http://i62.photobucket.com/albums/h114/Ambrafant/syntet.jpg

Det är en grymt lätt sadel, dock har den en ganska stor midja... Men det har jag vant mig vid. Grymt praktiskt att bara ta en svamp och torka av efter alla leriga uteritter! Ser inget fel med den, förutom att jag inte kan rida med läderstövlar (med risk för att förlora hörseln) :rofl:

jag har en dressyr t4 för naormal manke, den är ganska svängd.

98091_1200911279.jpg

Jag har haft en Wintec dressyr sen 1991 och den är fortfarande i bra skick trots att den är riden i regelbundet under alla dessa år. Måste vara världens bästa köp!:love:
(Har en Wintec hopp också som jag köpte något år senare men den har jag inte ridit alls lika mycket med eftersom den är lite stor för mig)
Sadlarna har dock passat bra till alla hästar jag ridit och det är ju bra att de är så lätta för det blir skönare i ryggen på hästen då. Det känns också som syntetbommen anpassar sig mer till hästen än vad en träbom gör, även om mina sadlar inte har så där avancerade inlägg som syntetsadlar har nu för tiden.

Ser inget fel med den, förutom att jag inte kan rida med läderstövlar (med risk för att förlora hörseln) :rofl:
:rofl: Det är det värsta med syntetsadlar!
Har alltid ridit med läderstövlar och det har aldrig gnisslat det minsta. Beror nog mycket på vilken sorts syntet det är. Har ridit i min tränares lädersadel och den låter betydligt mer.:eek:

Griffin cob 17" och wintecs 16,5 är sadlar som längdmässigt passar korta ryggar, de mäter full längd ca 45cm. Behövs supervid så finns Griffin i xxw och Wintec wide. De nya griffinsadlarna är längre.

Testa dig fram till vilken av modellerna som passar dig och din häst innan du bestämmer dig för att handla. Min häst passar bäst i en Griffin cobmodell formmässigt, men trivs mycket bättre i en Wintec som för ögat inte stämmer formmässigt.

Båda sadlarna är prisvärda och sköna om de stämmer överrens med ens kropp.
I Griffin fick jag själv ont i rygg och nacke och den var för vid i midjan för mig, medans jag inte känner nåt i wintecen.

Så prova dig fram mellan de olika modellerna.

Jag var och provade ut ny sadel igår och kom hem som lycklig ägare till en Wintec Isabel :love: Verkar kanonskön! Bra pris oxå,jag gav 4500 för en begagnad,men den ser helt ny ut. :banana: Rekommenderar verkligen den sadeln!

*KL*

Kan inte ni som har de nyare modellerna av Griffin dressyr (T6 och T4) lägga ut bilder? Funderar på någon sådan när det är dags att rida in unghästen.

Vill se fler bilder då jag är i samma sits! alltid kul att se hur de ligger på en häst, det är inte samma sak när man står i varuhuset och försöker lista ut hur de ligger... :confused:

Ja såklart, men det är väl också ett alternativ? :p

Bra tråd! jag har en ung bponny, bred rak rygg, 11 årig dotter, ca 145-150 lång, och vill ha en billig sadel 15". Vilka märken rekomenderar ni då

Kan du mäta vinkeln på det röda järnet? *snälla* Har tänkt göra det på min sadel, men det känns oerhört drygt att plocka isär den för att sedan plocka ihop den igen... Du som var så duktig på det också *smörar*

Har mätt xxw Griffinjärnet som passar hopp och T4 låg manke och det är 120 grader.

Liknande trådar

Övr. Hund Finns det överhuvudtaget? Hade behövt vattentäta skor/sockar som sitter kvar, även vid lång och fartfylld aktivitet. Helst inte allt...
Svar
1
· Visningar
177
Senast: attheedge
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
477
Senast: Fetaost
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
601
Senast: Zpunk
·
Samhälle Jag vet ju att många lever utan bil, och att det är en lyx egentligen. Men jag har vant mig vid lyxen, dessutom nyproducerad bil, och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
4 080
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar