Nya Msv B:3

Sv: Nya Msv B:3

Jo men jag fattade som att det räckte med att inte samla så skulle det bli mellan?
Då skrev jag att du samlar ju innnan mellantraven också. Man släpper bara inte på för fullt...

Jag tänkte att man kanske skulle lägga ner lite o då bara få till en längning.
undrar om det funkar så:confused: ska testa.

känner att trovärdigheten sjunker. svårt det här.
måste läsa TR..........

vänta nu. tibblin sa att skillnaden på ökad o mellan var- att det skulle vara "häng" i den ökade- bara.

Det är inte så svårt.
Förberedelsen för mellan och ökad är densamma.
Det är bara skillnad i hur mycket du trycker på.
Skulle gärna visa en film på skillnaden, men det kan jag ju inte:p:o

jag menar att för att den ska länga sig så borde lite samling tas bort:angel:

Att bara låta den gå iväg- inget tryck direkt.

Fast jag utgick ju från att du vet hur man rider mellan- & ökad trav...:angel:
diskussionen gällde väl hur man nyanserar dem?

Nej det är väl tydligt:o
hästen hade tappat en sko. Ska åka nu o testa.:idea::cool:

kommer inte ihåg hur jag gjorde förr:crazy:
Tror att jag ökade med mer tryck- bara. kommer ihåg sista gången när stoet fastnade i ngt hål i den första( tror jag) o jag red sen hela programmet avvaktande. Banan var så blöt att ryttarna var blöta på ryggen:rofl:

Senast ändrad:

*kl*

En domare jag känner som dömmer mkt sa till en vän att frambenen inte ska vara raka i mellan traven men ska vara det i den ökade..

Fast min sträcker nog alltid ut benen oavsett..
O även denna domare har gett oss 7 på både öka o mellan i samma program. Fast jag försöker nog att inte trycka på lika mkt i den ökade.

Nu försöker jag dock bygga om o utveckla ökningarna o hoppas då också kunna skillja dem åt bättre..

När jag höll på att lära min passage o läste igenom SB:1 så fick jag en del hjälp med passagen o samtidigt en annan syn på mellantraven..
Där rider man ju passgae på kortsidan efter en mellantrav.. Tänkte att de brukar introducera övningarna ur något som är enkelt på tävling så jag provade att rida passagen från mellantrav o det var betydligt enklare att få till den så än från piaff..
Men kom då på att jag så klart fick rida en annan mellantrav än den jag visar på tävling..
På tävling då visade jag mer en mindre ökad men ändå med rätt så mkt ökning..
När jag tränade inför passgaen tryckte jag ju bara på traven så den blev större o samlade sen ur det..
*svammel, svammel, ska nog gå o sova nu.. :crazy: *

Svamla på du!
Det är underbart att höra någon som verkligen tävlar de svåra sakerna! Tycker du är skitduktig!:bow:
/Malin

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
697
Senast: Snurrfia
·
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 365
Senast: super
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 180
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka