Hjälp med färg på nosgrimman

Sv: Hjälp med färg på nosgrimman

*lånar knapp*

Synd att det hade utåtvända spännen bara, och inte inåtvända hakar.. en beställnings- och smakfråga....

Annars var det fin fint!!!

Supersnyggt :love:. Men håller med Damp_ om att dte var lite synd att det inte var hakspännen istället, men det e en smaksak :D.

Och vitt foder är inte alls ute!! ;)

*kl*
Jag är nog för gammal, men jag tycker inte att det är snyggt. Dock mer okej på stora hästar än ponnyer.

Jo, men det är ju mer ens egen smak, men jag har inte märkt av någon trend ute på tävlingarna att det är mer vitt eller mer helfärgat på tränsen, tvärtom är det rätt jämnt och man är mer inne på sin egen smak och vad som passar hästen än att hålla sig till en variant av dagens mode :bump:

Ja, det blev bra, den var ju inte 45 mm, utan 55 mm. Men jag tycker inte att det blev för bred, ska inte sitta på ponnyn så länge.;)

Jag tror att jag beställde från samma ställe som du. Dom sa några veckor, men det gick snabbare.

Den är 55mm, men heter 45 mm.;)

Min förra nosgrimma var 40 mm, ett globusträns.

Bollen_ , Jardina , Damp_ , Victovie Tack:love:

Senast ändrad av en moderator:

ja min är också mer än 45! tror jag mätte den till dryga 5 cm....
från häst+ryttare?

Tjusigt!

Har beställt ett träns till min dam, men "bara" ett Stübben med 4 cm nosgrimma, helbrunt. Funderar på om hon ska få ett blingbling pannband med :d

Ja nu när jag insåg att hon inte passar i vit fodring, så blir det ett helbrunt (har ju två färger på sadeln med) Men det gör ju att jag kan ha blingbling utan att det blir för mycket :)

halloj! var hittar jag "döbert" träns:confused::confused::confused:

Du vet inte om de tar beställningar på bara nosgrimmor? Vill byta ut min nosgrimma på tävlingstränset till en Döbert. :love: Och jag vill inte ta den från kandaret, för utan kandarbett till så ser det helskumt ut, det måste helt enkelt vara snokrem på min kille. :p

kan du beställa i alla affärer som säljer döbert... brukar ligga på typ 1200kr för den breda.

Japp. Först trodde jag att det skulle bli för stort, trodde att den skulle vara 45mm, min gamla var 40 mm. Det blev lite stort, men inte så att det ser konstigt ut.

Ni som har Döbert träns! Hur upplever ni att de är i storlekarna? Har äntligen fått ihop tillräkligt med pengar för att beställa ett:banana: Det blir svart med vitt foder och 4,5 cm nosgrimma:d

Såhär ser han ut i sin nuvarande 2-2,5 cm nosgrimma
18164976.jpg

Min har cob i sitt, nosgrimman var lite smal, hade på första hålet, men bytte den remmen till en längre.

dom är normala åt det mindre hållet, ffa nosgrimman är tight. men dom kanske tycker att man ska dra åt allt vad man orkar? :p jag spände fast min nosgrimma runt några paket med lindor för att töja ut den så nu går den att knäppa utan att vara obekväm.

det du har på bilden ser iaf för stort ut över det hela.... :angel:

Liknande trådar

Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 519
Senast: Tjôta
·
Kropp & Själ Efter att ha varit avskräckt från hårfärgning sedan en misslyckad blekning i fjortisåren har Stormkast äntligen tagit mod till sig och...
2
Svar
22
· Visningar
7 316
Senast: nexxa
·
Övr. Katt Jag hittade ingen färgtråd här på kattforumet, men jag vet att det finns en hel del duktiga kattmännsikor här som jag fräckt hoppas...
Svar
2
· Visningar
1 471
Senast: Sassy
·
Hemmet Jag har precis köpt en bostadsrätt till ett riktigt bra pris. Dock behöver den fräshas upp då tapeterna är hemska. Det är en etta...
2
Svar
20
· Visningar
2 639
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar