Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Fluktar lite på bruksproven via webb-tv (världens bästa uppfinning!) och har en fråga. De flesta ryttarna rider 3-åringarna (som...
Svar
6
· Visningar
1 116
Senast: Novali01
·
S
Dressyr Är det bara jag som tycker att det nya LC:2-programmet känns stört att rida, eftersom att det inte inleder med en halt/hälsning...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 792
Senast: p0lkagris
·
B
Dressyr Jag red för en tränare som sa till mig såhär: "Du behöver du inte rida mycket med benen, utan tänk på handen, ta hjälp av handen till...
Svar
16
· Visningar
1 884
Senast: Kee
·
Dressyr Nu var det ett tag sen jag hade en tränare av olika skäl och det är ju svårt att se från marken samtidigt som man sitter på...:angel...
Svar
9
· Visningar
1 812
Senast: Ravishing
·
Dressyr Tycker TR är lite luddigt där... Enligt bilderna är ju ett bridong/muffbett tillåtet. Men gäller det bara i kombination med en stång...
Svar
10
· Visningar
2 744
Dressyr Undrar om någon vet hur märke 1 & 2 programmet ser ut som man rider på ridskolorna? :)
Svar
4
· Visningar
1 293
Senast: Snobben
·
E
  • Låst
Dressyr Hejsan! Är det någon som vet någon hemsida man kan hitta programmet för Lb:1 ? :)
Svar
3
· Visningar
688
Senast: EmmaaPraahl
·
Y
Dressyr Som rubriken lyder, kan/bör man rida öppnor i stärkningsyfte? Jag anser att man kan det. Har använt detta på ett flertal hästar för att...
2
Svar
24
· Visningar
3 002
Senast: Yvvi
·
Dressyr hej letar för fullt efter snygga dressyrschabrak...inte mias gärna eskadron och equiline...men hittar ingen internet butik som...
2
Svar
31
· Visningar
5 653
Senast: Victovie
·
K
Dressyr Hej! Jag undrar om vilka bett som är tillåtna på dressyrtävlingar. Jag har köpt ett sprenger tredelat bett som "går upp" på sidorna...
2
Svar
22
· Visningar
2 849
Senast: cobweb
·
Dressyr Har ny häst som inte är riden på ca 2 år och som jag nu ska sätta igång lite smått. Har skrittat henne och promenerat i ca 2 mån och nu...
Svar
5
· Visningar
1 213
Senast: flyingunicorn
·
Dressyr http://www2.ridsport.se/t2.aspx?p=95402 Några ändringar även i dressyren...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 556
Senast: corzette
·
T
Dressyr Läste i TR att tillåtna kombinationer på ett meeting är tex Msv B och Msv A eller Msv A och Intermediare I.. Men vad räknas som ett...
Svar
6
· Visningar
1 314
Senast: traloppan
·
F
Dressyr Jag är sugen på ett nytt dressyrträns till pållen. Men kan inte hitta ngt jag vill ha. Jag har 1500:- att spendera. Krav: Svart, bred...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Frajda
·
Dressyr Någon som har tips och förslag på tävlingskavaj som inte kostar så inåt skogen mycket? Jag inser att jag inte har råd med tex Pikeur...
Svar
6
· Visningar
2 552
Senast: Santoxen
·
P
Dressyr Ja, nu övas det för fullt för min del då jag ska rida upp ett LB:1 program på en klubbtävling. Har lite fråhor ang några moment i...
Svar
16
· Visningar
2 183
Senast: pimpim_
·
L
Dressyr Satt o kolla på Globus Clic- dressyrsadel och när jag kollade på den svarta modellen och sen på den bruna modellen, skiljde det sig i...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: biffen
·
B
Dressyr Någon som har förslag på bra dressyrsadel till en häst med ganska rak rygg???
2
Svar
23
· Visningar
2 661
Senast: Fjäril
·
Dressyr Vill jag ha,idag övade jag på nedsittning i trav.Stor skillnad nu när diskbråcket läkt och jag är rakare i kroppen:) Brukar ibland lyfta...
Svar
11
· Visningar
1 563
Senast: Borst
·
M
Dressyr Den 1 mars blir det då den första dressyrtävlingen för mig i hela mitt liv. Men min ponny har tävlat upp till L:A förut. Det är en...
Svar
3
· Visningar
929

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar