Sadel till rak rygg

Sv: Sadel till rak rygg

Ska söka på Kieffer Inn och Olympic Jessica och kolla va de är för något :idea: De lät som bra sadlar :) (mjo, en brall i klostern är inte så kul... rider därför alltid ut med hoppsadeln som är en Globus Esperanza som visserligen inte heller har mycket stöd, har inte vadstöden påsatta för jag gillar inte dom, men där har jag iaf kortare läder och bättre balans)

Så crincle passar hästar med rak rygg? Fick för mig att den var mer böjd än Globus övriga modeller? Den står nämligen högt på önskelistan! Men det dröjer till höst/vinter innan jag skaffar en ny...
Jag tycker att Crincle är lite mera svängd än t ex Globus Clic, men är trots det en sadel som nog gör sig bäst på en ganska rak rygg.

Fyller på med Spalding Finesse som passar raka ryggar. (Gör reklam för en klart underskattad sadel.)
Ja, det är faktiskt en riktigt bra sadel.

Provade clic'en när jag sökte hoppsadel och den va på tok för böjd :o Så den kan nog inte min häst ha som dressyrmodell heller (gissar att de är likadant uppbyggda)
Hopp-Clic och dressyr-clic skiljer sig en del i uppbyggnad. Jag tycker att dressyren är rakare.

Så crincle passar hästar med rak rygg? Fick för mig att den var mer böjd än Globus övriga modeller? Den står nämligen högt på önskelistan! Men det dröjer till höst/vinter innan jag skaffar en ny...

den jag har den på trivdes lika bra med crinclen som med clicen o vad jag såg så låg de lika bra/rakt mm....

har även en häst som visar precis som han vill ha det...

måste dock stoppa om den nu då stoppningen satt sig men så är det med nya sadlar...

men det beror väl vilken modell eller är alla albion för RAKA ryggar?

:)

Liknande trådar

Utrustning Hej Denna ponny har en schleese dressyr sadel som ligger bra, söker efter en liknande hoppsadel men i en betydligt billigare prisklass...
Svar
0
· Visningar
252
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: skiesabove
·
Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
303
Fritid På gymmet har de raka pinnar av trä som är ganska långa. Jag skulle vilja ha en sån hemma då jag behöver det till några rehabövningar...
Svar
7
· Visningar
364

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • FÅRtråden
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar