Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Passgång i skritt på en dressyrhäst är ju inget bra, det vet jag. Men hur mkt påverkas bedömningen/poängen om hästen skrittar så i...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 491
Senast: mellanozten
·
S
Dressyr Jag skulle vilja skriva om en sak jag tänkt länge på. När jag ser videor på folk som rider (eller ser dem IRL) och hästen går i en...
Svar
15
· Visningar
1 754
Senast: sandrahedman
·
N
Dressyr Jag har lite hjärnsläpp just nu, men i LA1 programet i den förvända galoppen, vilket håll ska dom vara ställda åt då? Har läst igenom...
Svar
3
· Visningar
852
Senast: Degree
·
  • Låst
Dressyr Har väntat o väntat o väntat och ridit runt i världens mest missmatchande träns i veckovis nu och äntligen så damp det ner i förra...
Svar
17
· Visningar
1 800
Senast: break_a_leg
·
Dressyr Har en ny dressyrsadel hemma på prov och red i den för första gången idag. Jag sitter jättebra i den förutom på en punkt: jag vet inte...
2
Svar
35
· Visningar
2 317
Senast: MiniLi
·
J
Dressyr Giltigt veterinär/läkarintyg uppvisas senast den 11 april 2007.. vetrinär/läkarintyg? i passet har jag samlat diverse vacc. intyg...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: traloppan
·
P
  • Låst
Dressyr I nya LC:1. ska man göra halt på inridningen vid X / G ? Och är det bara ett varv på stora mittvolten i galopp nu för tiden ...
Svar
2
· Visningar
7 204
Senast: pooutinoouti
·
Dressyr Jag har en häst som kan galoppombyte lika bra som komandot för trav. Man behöver bara byta varv så byter han galopp. Problemet är att...
Svar
13
· Visningar
1 901
Senast: Paxinarion
·
H
Dressyr Är det ngn som kan tipsa om ett snyggt inte alltför dyrt kandar-huvudlag? Min häst är rödfux utan tecken och passar inte i svart eller...
Svar
5
· Visningar
1 157
Senast: Ravishing
·
Dressyr Om man har en häst som är stensäker i den förvända galoppen och som inte byter naturligt oavsett vad, hur får man den då att fatta vad...
2
Svar
27
· Visningar
5 900
Senast: Jazzper
·
Dressyr Jag har börjat tänka om lite angående breda nosgrimmor, speciellt då Elvira vuxit och fått ett lite större ansikte. Jag har ett...
Svar
6
· Visningar
1 870
Senast: Smallgot
·
Dressyr Har fått en ny tränare som jag är både positiv och lite skeptisk till. Det är lite svårt eftersom han är en barsk överste som är chef...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 699
Senast: flashlight
·
Dressyr Idag när jag kom in i sadelkammaren höll jag på att dö. Där hängde det, tränset som jag sett på Ebay. Tränset som jag alltid velat ha...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 496
Senast: happy_drink17
·
F
Dressyr Jag håller på att sätta igång min häst efter ca 1,5 månaders vila. Han har varit igång ett tag nu och jag har börjat kräva mer av honom...
Svar
11
· Visningar
1 456
Senast: Fitness
·
Dressyr Sitter och läser det nya LC:2 programmet. Där står att man ska rida "vänd snett igenom" från bokstav M till E? Men om man rider...
Svar
4
· Visningar
1 047
Senast: PrinceFair
·
T
Dressyr Jag har provat en Forestier Diablo som jag har blivit förtjust i. Så vad vet ni om dessa sadlar? Possitivt/negativt? Sadeln jag...
Svar
11
· Visningar
1 966
Senast: taavis
·
Dressyr Som i rubriken. D-ponnyn har tillfälligt en Stübben Juventus D på ryggen som ligger riktigt bra bortsett från att jag inte har...
Svar
1
· Visningar
1 393
Senast: fjordtokan
·
E
Dressyr Hej Alla !! Jag söker bilder på Prestige sadlar av märket Hippos och Venus, gärna äldre (med tanke på Venus är det ju inte svårt :D)...
2
Svar
25
· Visningar
5 189
Senast: fjordtokan
·
Dressyr Ska ju ut med lilla pållen nu framåt våren/sommaren och har därför några frågor. (Hästen i fråga är fyra år) Som fyraåring får jag...
Svar
1
· Visningar
919
Z
  • Låst
Dressyr Funderar på att starta min medryttarhäst i en lokaltävling men alla säger att det är en dum ide och att vi inte kommer att få dom betyg...
2
Svar
35
· Visningar
3 467

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?
  • Dressyrsnack nummer 18