Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Dressyr Någon som vet om man får rida på pelham istället för kandar i de högre klasserna från LA:6? Bara nyfiken :smirk:
Svar
5
· Visningar
1 001
Senast: PrinceFair
·
M
Dressyr Hur används ett dressyrspö igentligen? :crazy: Det är väl mest till för att peta på hästen så att den "vaknar", eller är jag helt...
Svar
11
· Visningar
1 590
Senast: JoCfin
·
Dressyr Vad är ditt bästa tips för att få aktivare bakben på din häst?
Svar
17
· Visningar
2 289
Senast: C_L
·
L
Dressyr Skulle vara roligt och se var folk har fått för procent i LC:1....den brukar man få rätt bra poäng i..... Har dock börjat tröttna på att...
2 3
Svar
58
· Visningar
7 773
Senast: Sandan
·
L
  • Låst
Dressyr Hej, Det är så att jag har ett litet problem... Det är nämligen så att min häst funkar över lag allra bäst på pessoabett, och jag vet...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: lovenino
·
S
Dressyr LC1, känns lite oklart... Moment 1 Ska det inte vara någon hälsning? Moment 4 Ska det vara övergångar vid A och C också? Moment 5...
Svar
9
· Visningar
1 382
Senast: Degree
·
Dressyr jag har nu äntligen fått mitt efterlängtade kandar =9 Nu till problemet. de va ett tag sedan jag red på det å ska träna för min tränare...
Svar
3
· Visningar
958
Senast: misen
·
Dressyr Varför rider man dressyr (högre klasser) med bridong + kandar? Stoppar in två bett i en mun som inte ens är gjord för ett? Kan man...
2
Svar
30
· Visningar
4 888
Senast: Emmmmma
·
T
Dressyr Skall till veckan åka till sadelutprovaren igen då hon denna gången skulle ha med sig både en globus clic och en wintec IW. Hon sa att...
2
Svar
33
· Visningar
3 622
Senast: Tind
·
Dressyr Jag har ett problem där. Pållans steg är stort och jag tappar allt vad sits heter när vi ska rida mellantrav :crazy:. Knäna nyper fast...
2
Svar
23
· Visningar
3 365
Senast: super_fantan
·
L
Dressyr Jag har börjat intressera mig mer och mer för dressyr, är dock en ganska dålig ryttare och en relativt oskolad häst. Någon som har nåt...
Svar
4
· Visningar
7 160
Senast: lingonsylt
·
Dressyr undrar om man får ha ett rakt eggbett på dressyrtävling? ska snart tävla och undrar därför om man får det? alltså i de lägre klasserna...
Svar
6
· Visningar
994
Dressyr Sökte trickträningsgrejer på nätet och hittade detta: http://www.horsetrainingspecialties.com/Pages/Piaffe.html Nu är jag ju inte...
2
Svar
29
· Visningar
3 946
Senast: _Blippan66_
·
Dressyr Har hittat två dressyrsadlar, en Albion Style och en Albion HR. Nån som har erfarenhet av dessa?
Svar
5
· Visningar
845
Senast: Sparvoga
·
E
Dressyr Snart är det dags att köpa dressyrsadel och pållan ska självklart få ett nytt dressyrträns också :D. Det ska vara svart med...
Svar
4
· Visningar
1 102
Senast: Cettan
·
  • Låst
Dressyr Var väl ett tag sen vi hade en sån här tråd? Vad har ni för dressyrsadlar? Bild? Vad tycker ni om dem?
10 11 12
Svar
236
· Visningar
46 206
Senast: break_a_leg
·
N
Dressyr letar nytt dressyrträns till pållan :) har sökt runt på både buke bland gamla trådar och på affärers hemsidor men behöver lite hjälp...
Svar
9
· Visningar
1 427
Senast: Nellie
·
P
Dressyr Hej. Jag ska nu köpa en dressyr sadel, då min nuvarande dressyr sadel inte ligger helt 100 på hästen nu och stör henne lite. Hade...
2
Svar
20
· Visningar
1 981
Senast: panaccea
·
U
Dressyr ... tycker ni att man kan tävla sin 5-, 6-, 7-åring?? (hur ofta och hur mycket?)
Svar
3
· Visningar
903
Senast: Montgomery
·
Dressyr Då är det bara de lättaste klasserna bara för skojs skull. Jag har ett underbart sto som är väldigt duktig på markarbete/dressyr. Här...
2
Svar
30
· Visningar
2 683
Senast: p0lkagris
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar