Procent på LC:1?

Sv: Procent på LC:1?

KL.
Jag har fått mellan 60 och 70 procent..fast jag rider inte LC:1 längre för den är så tråkig. Just nu rider jag LB:1 och LA:1 fast jag har nyss bytt ponny så jag har inte hunnit tävlat han ännu!!!:)

Har ridit LC:1 jättemånga gånger men står tyvärr inte procent på alla men de bästa jag har är 52,96% hehe... är ju tyvärr inte så värst duktig än galoppen strular alltid för oss!! och ponnyn är svår påverkad ibland men vi kämpar på!

Men åh det skulle ju innebära att jag inte kan ett endaste dressyrprogram längre :rofl:

Kikade på stallbacken och enda skillnaden jag hittade var att det var förlängd stegläng i stället för mellantrav? eller?

Jag har ju inte tävlat dressyr sedan nittiotalet typ så :o

Senast ändrad:

Jag har fått ca. 51% i LC:1. Det var andra gången jag tävla dressyr. Tycker det är väldigt tjatigt med volterna..

har som bäst fått 73,5% men brukar inte räkna det för det var på klubbtävling och även om det gick bra hade jag aldrig fått dom poängen på en riktig tävling.
Bästa på "riktig" tävling är 58.15%

ursäkta, kanske en väldigt dum fråga men vad gör en ryttare med ca 80% på den lägsta klassen man kan tävla om man inte bara vill samla rosetter haha..kom igen o visa lite mer innan ni känner er så duktiga.

antar att det inte var till mej?

och vem det nu var som hade så mkt förklarade väl att det var för att det var på en fälttävlanstävling...

nej det var inte riktat till dej men rider man på säg lokal nivå och rider stadigt på 75%-80% borde man inte då söka sig till högre klasser och inte stanna i sin utveckling för att skörda rosetter:s hehe

Har inte ridit LC:1 på länge och har inte fått såå höga poäng eftersom det aldrig går så bra i det programmet...:angel:

Dock red jag programmet för någon månad sen, en av de första tävlingarna med nya ponnyn, och det gick sådär, varken bra eller dåligt, och vi fick 60% (som är min bästa poäng i LC, har bara startat det med en tjurig B-ponny förut..). Har fått 63% vid ett tillfälle i LC:2 förut, med min egna C-ponny.

fridolina11 skrev:
nej det var inte riktat till dej men rider man på säg lokal nivå och rider stadigt på 75%-80% borde man inte då söka sig till högre klasser och inte stanna i sin utveckling för att skörda rosetter:s hehe

:confused: Personen som fick så hög procent har ju redan klart och tydligt förklarat att det var på en Fältävlanstävling och att h*n annars red på FEI nivå, vilket förklarar saken!

Gabby_Ossi skrev:
runt 53 % :rofl:
det var faktiskt inte lätt att vara 155cm, 50 kg 13åring på 162 cm tittig o spänd halvblodsmärr :mad:

känner igen det där! :) Fast 15åring, 156cm kort, 38 kg på häst 172cm höööög och några kilo alldeles för tung! men men, vi lyckades skrapa ihop knapra 67% :banana: nästan stolt...:rofl:

jag har ridit Lc:1 en gång på ett ridläger bara :P fick lite över 60 % tror ja :d

Jag har inte tävlat så mkt dressyr (LC och LB) men min högsta procent är 65% i LC:1. (Har haft ca 64% i LB)

Det nya programmet har jag fått typ 59 % på. Det gamla 60, någonting.

Ojoj, såg nu att det här är en gammal tråd. Sorry.

(Ridskolehästar)

Jag älskar LC:1 an, Har fått 64% som mest :)

Skulle vara roligt och se var folk har fått för procent i LC:1....den brukar man få rätt bra poäng i..... Har dock börjat tröttna på att rida den, det blir lite tjatigt med volterna hela tiden...! Eller vad tycker ni?? :bump: :bump:

Jag har bara tävlat dressyr 2 ggr för jättelänge sen (var väl runt 11-12år), en LC och en LD på ridskolan då. LC:n red jag på en häst som var ca 20cm högre än jag själv men vi skrapade ändå ihop 55%. Året innan red jag LD på en shettis där vi faktiskt fick 78%, duktig shettis. :smirk:

På d-ponnyn har jag ridit LC:1 på 68%.
På c-ponnyn red jag bara ett dressyrprogram en enda gång och det var LC:1 på klubbtävling, 45%... :rofl: haha det var verkligen ingen dressyrponny!
på b-ponnyn red jag nog LC:1 flera gånger men kommer inte ihåg några procent, men runt 55-60 kanske :)

har aldrig ridit den:crazy: kanske en gång på en ridskoleponny när jag var 8 men jag vet inte riktigt om det kan räknas. det var en klubbtävling. klubbtävling på en ridskoleponny kan väl aldrig räknas antar jag:confused: det var nåt på 60% iaf. kommer inte ihåg exakt...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Relationer Hej, Jag står i lite av ett vägskäl i livet. Tycker det är komplicerat plus att jag är autist och ganska rigid med mina åsikter om...
22 23 24
Svar
473
· Visningar
16 135
Senast: Mineur
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
770
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka