Du har verkligen missuppfattat mig totalt.Vad exakt har det med ts grundfråga att göra? Vad tycker du att dina intoleranta inlägg tillför hen? Nu har jag inte läst alla inlägg, det finns andra som jag reagerat på betydligt mer, men mig veterligen har ingen av er som härjar levt med en partner som är bokstavstroende vilket kanske var det som ts behövde lite råd av? Ni tar liksom bara för givet att ts partner fungerar på ett visst sätt även om hen är väldigt troende och tillskriver hen en massa grejer som vi faktiskt inte ens vet om det stämmer för det har inte ts gått ut med. Ni är säkert inte okunniga, bara jävligt intoleranta mot andra människor som inte tänker som er.
Alternativt inte läst alla mina inlägg.
Inget av vad jag skriver är i vilket fall menat att tolkas som du tolkar det.
Om det kan vara till någon tröst.
Nej min sambo är inte bokstavstroende men vi är fortfarande ett par där den ena är troende Kristen och den andra inte är det.
Och som jag uppfattar det är TS partner inte heller bokstavstroende utan det är partnerns familj som är det.
Så jag ser nog ganska så många möjligheter till en relevant jämförelse mellan oss.
Mig och TS då, din situation verkar ju vara annorlunda.
Det som jag försöker föra fram är att förståelsen och toleransen måste gå åt båda håll.
Den troende måste förstå den icke troende också.
Hur väl förstår din man ditt förhållande till tro?