Jag tyckte mest att du var plump och riskerar att skaffa dig ovänner.
Att du arbetade emot din önskan om att bli vänligt bemött.
Reta andra är inte en bra väg dit
För egen del så är jag inte särskilt känslig i frågan.
Jag har tagit min strid i verkligheten och vunnit min stolthet.
Och det redan för mer än 40 år sedan.
Nej, vet du vad, nu har du gått över lite för många gränser för att jag ska kunna acceptera det. Sättet du konstant skriver till mig på är inget annat än förminskande, nedlåtande och oerhört fula försök till härskartekniker. Din påstådda "omtanke om hur jag uppfattas" av "alla andra" här på forumet är inte bara missriktad utan dessutom direkt opassande. Jag är en vuxen person och inte det minsta intresserad av dina försök att "uppfostra" mig (få mig att underordna mig din syn på hur det borde vara).
Du är dessutom mig veterligen inte talesperson för den stora massan, så hur du försöker företräda "alla andra" är även det oerhört fult och respektlöst mot övriga användare av forumet.
Det är du och ett mycket litet antal användare som envist vrider och vänder på det jag, och en annan användare, skrivit för att få det till något helt annat. Att du/ni inte är kapabla till att förstå konceptet "tankeexperiment", och att ni heller inte tycks förstå sammanhanget, är inte mitt problem. Det äger du, och det är ditt ansvar. Det får du vackert behålla själv.
Om du och några andra väljer att klamra er fast vid er negativa tolkning om mig/andra användare för att ni vägrar ta in det ett flertal försökt att förklara för er under dagen, så säger det allt om er och mycket lite om mig/oss.
Jag tycker att det är fruktansvärt upprörande (ja, upprörande, det tycker jag faktiskt) att det finns personer som i Sverige, år 2023, uttrycker sig så kränkande mot troende som somliga i den här tråden gjort. Att det finns användare som inte ser problemet med det gör verkligen inte saken bättre, tvärt om visar sättet ni argumenterar kring exemplen med autism och/eller HBTQI+ att ni gör en distinkt skillnad i vilka diskrimineringar som ni anser vara legitima och inte.
Tack och lov är svensk lag av en helt annan uppfattning, och det är inte okej att kränka någon och hävda att hen kan "välja att sluta tro". Huruvida någon kan välja att sluta tro eller inte har absolut ingenting med saken att göra, annat än om man vill legitimera kränkningar mot troende vilket är ett, i mina ögon, avksyvärt beteende.
Eftersom du verkar mycket mån om hur andra uppfattar mig (!) här på forumet, vill jag avslutningsvis rekommendera dig att ta en lång och djup fundering kring vilket ljus du framställer dig själv i.