Nu tog mina popcorn slut, lagom till att jag läst igenom alla sidor hittills.
Jag är uppväxt i en del av Uppsala som många kallade håla (folkmängd ca 19.000). Nu är det ett av Uppsalas dyrare bostadsområden med stora fina villor. Det kallas fortfarande för en håla av många.
När jag flyttade till Länna (folkmängd: 714), som ligger ca 2 mil från centrala Uppsala så sa jag på en gång att jag flyttat till en håla. För det var det. Och är. Enligt mig. Även omkringliggande tätorter/byar/områden är hålor enligt mig. Vissa mer än andra.
Idag bor jag i en stadsdel i Uppsala där jag också hör många som kallar det för håla. Där jag bor så bor det ca 10.000 invånare.
Så bara för att jag tycker att det är en håla så betyder inte det att det måste vara så för någon annan
Som boende i tre av Uppsalas omkringliggande byar känns det för mig väldigt konstigt att nån av dom skulle kallas håla, att dessutom kalla en del av Uppsala som håla känns väldigt konstigt. Jag misstänker att det område jag bodde i innan jag flyttade till Tyskland hade mindre än 10.000 invånare och jag har aldrig hört någon kalla det för håla, inte heller har jag hört någon kalla byn mina föräldrar bodde i(tror det var typ 1000 invånare) för håla.