Det är kanske max 10 ggr i hans liv som jag använt tillrättavisat, men det är sällan jag upprepat samma två gånger, jag har ignorerat, gett time-out honom på stol, skickat isäng utan kvällsmiddag. Men det var inte heller bra.
Gnäll och tjat fungerade inte för hans pappa, varför skulle de fungera för mig?
Det som hände var att han blev mer hysterisk, när han var liten, det var verkligen som han ville testa var går gränsen.
Höja rösten kan jag inte, för det är det enda jag sett han reagera på. Min mening är aldrig att han ska göra annat än avbryta ett beteende, inte bli rädd, ledsen eller något annat.
Jag kan absolut använda mig mer av att förklara, som jag också gör.
Sedan tänker jag må dåligt? Vem kan avgöra det då om det inte syns? Är han inte redan förlorad i dåligt mående, enligt er?
Kan han inte må dåligt av andra saker utan "våld ", kanske avsaknad av en viktigt person i sitt liv?
Om ja
Vad skulle i så fall vara skillnaden?
Är det farligt att må dåligt, när mår man dåligt för mycket? Hur mycket kan man dölja? Tror ni jag mår dåligt, jag menar ärligt, kan man mår dåligt utan att veta om det?
Eller kan man kanske lära sig att man SKA må dåligt över vissa saker, precis som man kan lägga in falska minnesbilder i barn också?
Oh my god jag mår faktiskt fysiskt illa av dina inlägg.
Det är föräldrar som du som är anledningen till att barnaga är TOTALT förbjuden. Inte "lite" förbjuden, inte förbjuden bara i vissa situationer, inte förbjuden under/över en viss åldersgräns, utan TOTALFÖRBJUDEN. Detta är för att lagstiftaren har förstått att det finns folk som du, och vill inte skapa ett utrymme i lagen för att folk som du ska få bestämma över barn och bestämma själva hur mycket misshandel är "okej". INGET är okej. Nolltolerans. Kan du fatta det?
O allt det andra....skicka i säng utan kvällsmat.....fy fan. Ignorerat - fy fan.
Jag har 2 barn varav ett med ett förståndshandikapp. Dom är nu i tonåren, med väldigt starka band till både mig och sin pappa, stark integritet och bestämda synpunkter över hur man beter sig mot varandra i familjen. Att alla ska behandlas med respekt, att ingen ska skita ner någon och att alla ska lyssnas på. Det beteendet bär dom naturligvis med sig ut i världen. Att du tror att man måste syssla med psykisk och fysisk bestrafffning för att nå dit är tragiskt för dig men mest för dina barn.
Seriöst, du behöver hjälp.
Edit: har hängt på Buke sedan 2007 och det är få trådar som har gjort mig så arg som denna.
Senast ändrad: