Era dressyrsadlar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era dressyrsadlar!

jag tycker nog leonardon är snyggare (kanske eftersom den är nyare) men den här är helt fantastisk att rida i, man kommer så nära hästen. jag kan känna att han andas..

SJälv rider jag i en ALbion, style
Tyvärr ingen bild =( Men en sjukt skön sadel att rida i. jag och hästen gillar den till 100 % .. :rofl:

Här är min Jeremy Rudge PW (Prizewinner).
Jag är rätt nöjd med den, stora knästöd, bra stöd från bakvalvet och mjuk att sitta i.
Den var dock lite hal i början, men det är väl de flesta sadlarna när dom är nya..?

dressyrsadel9.jpg

Liten detalj..

Näe.. om man bortser från dom med det yppersta och halkfria lädret, childeric osv ;)
Denna var dock rätt dyr den med, men som sagt, hal i början..

hej :) hade väldigt svårt att hitta en dressyr sadel som passade hästen , men till sist köpte jag en griffin thorngood och den passade perfekt , billig , men ligger utmärkt på hästen, mycket skön att rida i :)

har en edinburg. har jätte långa ben så jag har sadel med extra långa kåpor. första sadeln som jag får plats i...hurra!!!!!

kl

jag har en ny sadel. köpte idag. ingen kentaur medea längre nu är det en crown warmblood som gäller de ända som passade hästen. men ja e nöjd
hittade ingen bild dock.

Köpte en Olympic Jessica igår, urskön! Och hästen bara flöt fram så hon verkar stormtrivas:love:

kl

Jag har en Amerigo Vega till min ponny. Han har jätteknepigt sadelläge. Så jag är otroligt glad över att ha hittat en sadel som ligger så bra! Den passar även mig väldigt bra. Jag är jättenöjd!
Ni får ursäkta det osmorda skicket.:o

AmerigoVega.jpg

Jag måste ju uppdatera mitt sadelinnehav. Sålde min M & N och köpte en Amerigo Vega. Fiiiin!:love:
vega.JPG

*kl*
Nu är denna tråd väldigt lång, om det är fler som känner för att visa upp sina sadlar är ni välkomna att göra det i en ny tråd.

/B_A_L, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Hedwig
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 516
Senast: ginnies
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka