Era dressyrsadlar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era dressyrsadlar!

Har en excellent :) Hade aldrig hört om det märket tidigare, men sadeln är skön och ligger bra på hästen (varmblod)

Jag har en Crown Jessica. Den är underbar att rida i och ligger väldigt bra på min häst.

Photo-0005.jpg

IMG_4195.jpg

Jag rider i en Gold Medal dressyrsadel. Mkt skön sadel som är mjuk och fin. :d Dock känns den liten i säte fast jag hade en 17,5" men den var mer som en 17", Så det får man tänka på.
Sen var den lite tråkig tycker jag eftersom den var enkelkåpad/singelkåpa så det var lite krångligt att byta vojlock/schabrak i början, men sen kom man in i det och det gick lättare, men det är fortfarande bökigare med en sån än en vanlig sadel. Men det där är ju en vensak och tyckesak.
Men för övrigt är den jätte bra, passar de flesa hästar skulle ja tro.:)

ser ju nästan exakt ut som devocoux makila... tycker det är lite väl mkt klotter på den men säkert skön. vad ligger dom på i sverige?

Vet inte vad sadeln kostar i Sverige. Tror inte det finns en återförsäljare äns. Köpte min från USA. Där hade den kostat ca $4900, men jag köpte den för halva priset av en privatperson.

Aha, så bra. Om man nu skulle behöva få lite service gjord på sadeln i framtiden. Du vet inte var de håller till?

har för mig det var i skåne nånstans, eller om det var i norra danmark? :cool: ja däromkring iaf. om du säker på antares här på buke så har det funnits trådar om märket. :)

Grattis, grymt fin sadel. :love:

Kul att det löste sig!

(Mina sadelbekymmer verkar också ha löst sig, snart kan jag posta bilder på en nästan ny, brun Amerigo.. :D)

Vacker din sadel var!! Devocoux Milady och Makila påminner lite om denne som ngn annan påpekade. Annars är jag helt vigd med många andra härinne att en Luc Childeric skulle kunna passa min rumpa fint...:banana:

Fär man fråga vad en sådan kostar? Går den att få tag i begagnat?

Har en Prestige Leonardo D PoP.

Bild005-2.jpg

Bild006-1.jpg

Den är jätteskön och rätt så perfekt på alla vis förutom att den glidit fram lite i det sista men det beror nog mest på att hästen är tjock... :p
Är väldigt nöjd med den, den är snygg och lädret är supermjukt. Älskar min sadel! :love: Det enda jag evt. skulle kunne tänka mig att byta ut den mot är en Childeric...

Oj! :o 21 000! Men det är just en sån ja vill ha, och en brun ska det va!
Himla snygg iallafall!:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Hedwig
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 516
Senast: ginnies
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka