Era dressyrsadlar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Era dressyrsadlar!

Nja hon är nog mer gammeldags, hon stitter i sin specialsydda sadel av något roligt märke jag inte kommer ihåg ;)

Centaur: Ja den är jättemysig! Ja min far är snäll! även om jag betalade runt 15.000 själv genom att sälja min Leonardo. Ska sälja hoppsadeln med, så då ska jag betala lite mer av sadeln.

Jag vill ju försöka klara mig lite själv ;)

är bra med sponsorer. ;)

jag tänkte transportträna lite i dag men ångrade mig då jag såg vilket humör pållis var på. :p for omkring som en galen rodeohäst i ändan på longerlinan, fortare och fortare gick det. sa åt honom efteråt att om han inte lugnar ner sig lite så får han ingen childeric... ^^

Ja det är rätta takter, in med han i transporten, men som du själv säger, vänta tills han har bra humör. Han vill väll ha en childeric som ligger perfekt :p

Men det hotet hade inte fungerat på min lurv. Hon skulle vilja ha morötter och en skogshage att lulla runt i. Med tanke på pälsen hon odlar, klippt fyra gånger redan i höst :crazy: nu är det snart dags igen.

Jag har en Zaldi Lusitanus

Helt ny på översta bilden, så den är oformad.
15285460.jpg

12597039.jpg

Namnls20.jpg

enda bilden när man ser den från sidan, dock inte fastspänd.
Jag är nöjd med den, den ligger an hela vägen, inte ett märke att håren rört sig när vi ridt klart :)

Senast ändrad:

Den ser väldigt skön ut :)

Hade det inte varit för att jag ska sälja hästen hade jag börjat tigga pengar från farmor på en gång :p

Vill se nya bilder när du rider i den också! (Tips: skaffa en egen tråd om denna underbara sadel :p)

Prov satt några olika Luc Childéric sadlar nu på eftermiddagen i Annexet och wow så underbara (önskar att jag kunde ha provat ut dem nu med häst då det är en sak att sitta i en Luc Childéric sadel på sadelbock och en annan när det kommer till häst) om man kan bli ännu mer kär i en sadel så blev jag det! :love:

Fick även förtroendet att vakta Childeric montern medan de som satt i den skulle gå och se Ellen rida, så det kan gå efter att ha pratat en del ang. sadlarna.. Fick vakta sadlar för ett totalt värde på ca. 420 tusen kr (14 * 30.000) :D
(Fick bara några få förfrågningar av kunder och svarade så klart på det jag kunde).

Ja dem är helt underbara! jag älskar min mer och mer för varje gång jag tittar på den haha. Visst är dem sköna att sitta i? även om det bara var på en sadelbock du fick prova på :D

Namnls20.jpg

enda bilden när man ser den från sidan, dock inte fastspänd.
Jag är nöjd med den, den ligger an hela vägen, inte ett märke att håren rört sig när vi ridt klart :)

Fast efter att ha sett den här bilden så måste jag nog säga att dressyr ryttaren i ditt stall kanske inte hade helt fel? Den ligger lite i bakvikt och tyngdpunkten är ngt längre bak än den borde vara, vilket innebär att ryttaren hamnar ngt i stolsits. Kan du inte ta lite mer bilder när sadeln är fastspänd ordentligt och på ngt längre avstånd?

Jag satt i 3 olika sadlar, kom inte ihåg nu vilka men jo tack IronWill nu vet jag att det bara finns ett märke där ute som jag ska förelå för min tränare. :angel:

Kan du förstå hur de lät mig vakta montern? Jag var helt chockad :p ..satt i sadelbocken (totalt typ 10-15min medan de kollade på Ellen) tills dess att det kom kunder, synd bara att jag inte kunde besvara alla frågor :cry: men men cool upplevelse ändå.

Lägger till en sak på Novali01s förfrågningar ang. ännu fler bilder: Skulle vilja också se dig i sadeln så att man ser hur sadeln "beter sig" med ryttare. (och även för att få se den stolta ägaren :p )

Senast ändrad:

Jag har en Farmland Coldtrain, helt underbar sadel! :love: Visste direkt när jag satte mig i den att jag ville ha den, hamnade i bra sits + att den var supermjuk, inga skavsår där inte. :banana:
Dessutom special beställd till hästen för bästa passform! Och hon verkar tycka om den också, ååå saknar min sadel! (För att inte förvirra: Haft hästen min utlånad på foder sedan augusti, kommer hem om någon vecka, kanske två :bump:)

Nu har jag äntligen skaffat mig en sadel till Acce, en Spalding Finesse! (begagnad, brun, mjuk och superskön att rida i).
Tack och hej till den gamla skinnbiten jag har ridit i innan! :D

Ska dock resa bort över jul, så ska inte hämta den förren nästa söndag.
Är så sugen på att bara rida rida rida! Acce gick kalas de gånger jag provred i den, som en annan häst! :love:

Jag har en Zaldi Atlanta.
Det är den skönaste sadel jag någonsin ridit i :love: :love:
Passar både mig och hästen som handen i handsken

Ingen bra bild dock :crazy:
2452315290059748183S600x600Q85.jpg

Grattis ! :bow:
Riktigt snygg! :love:
Nu fattas det bara en rapport på hur mycket bättre Arrow rör sig med Luc Childéric sadeln gemfört med den gamla samt lite ridbilder ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Jag kan inte hitta någon ”planer och mål för 2024”-tråd, annars hade det varit roligare att fortsätta i den men om någon annan hittar...
2
Svar
28
· Visningar
1 542
Senast: Hedwig
·
Dressyr Men hallå, det kan inte vara OK för en domare att ha med en hund med till bedömningen, sittande i knäet även om den är liten. Ja du...
12 13 14
Svar
277
· Visningar
13 516
Senast: ginnies
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka