Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Har aldrig tävlat men tänkte nu ta tag i denna skräckupplevelse... vad måste jag ha? Om jag bara tävlar lokalt vill säga. Grönt kort...
Svar
15
· Visningar
1 569
Senast: Midnight_Rose
·
Dressyr Det som tidigare var små skutt när något var jobbigt, har nu i takt med att Porthos blir starkare och smidigare, blivit till rena...
2
Svar
24
· Visningar
2 734
Senast: mumrikan
·
Dressyr Skulle bli väldigt tacksam om någon här kan tipsa om en dressyrsadel som; Passar hyfsat rak rygg med lång manke Bred bom...
Svar
13
· Visningar
1 395
Senast: MonteRose
·
Dressyr Jag ska byta sadel, igen då pålle har betydligt rakare rygg än vad jag trodde... Hon har nu en Morris and Nolan som jag lånat och den...
Svar
10
· Visningar
1 169
Senast: Fiorano
·
M
Dressyr De två hästar jag rider den ena en ridskolehäst och den andra min egen sänker gärna ryggen och går högt med huvudet. Har hört att...
Svar
6
· Visningar
1 109
Senast: Midnight_Rose
·
B
  • Låst
Dressyr Hur lång tid tar det att få licensbrickan ?
Svar
2
· Visningar
876
Senast: Immer
·
B
Dressyr ja nu har jag börjat rida lite dressyr och tänkte tävla lite smått men jag undrar hur jag ska träna upp den ökade traven på henne... hon...
Svar
5
· Visningar
1 472
Senast: lollipopocoaster
·
P
Dressyr Jag rider en häst som är så pass ärlig i formen att jag aldrig behöver oroa mig över nacke och bakdel, Har hört det från flera olika...
Svar
13
· Visningar
2 743
Senast: bigganl
·
Dressyr Jag har blivit tillfrågad om jag vill vara med i ett lag i div. 3. Funderar på att tacka ja, det kunde ju vara kul! Programmet är inga...
Svar
11
· Visningar
1 269
Senast: Sandan
·
Dressyr Vilka ryggar passar de? Hur är det med bomvidderna, vad motsvarar tex 30 o 32?
Svar
10
· Visningar
1 337
Senast: nyponros
·
Dressyr Just nu har jag en Albion till min pålla men den bryggar i stallgången och jag vet inte om det är för mycket eller om hon får såpass...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: AnnBur
·
Dressyr Okey nu har jag köpt nya sadlar och behöver ju såklart nya träns:angel: Det ska vara engelsk eller remontnosgrimma. Sadel nr. 1 är...
Svar
7
· Visningar
1 230
Senast: fjordtokan
·
S
Dressyr hur ligger det till igentligen? om det tex står så här: "Avanmälan ska göras tisdag den 5 feb till xxxxxxx. Eventuellt veterinär-...
Svar
16
· Visningar
1 423
E
Dressyr Jag har ett problem ;), min skimmel är verkligen inte snygg i vitt schabrak. Kan man ha annan färg än vitt/creme, eller ser det...
Svar
13
· Visningar
1 219
Senast: Izzy
·
J
Dressyr Är de helt idiotiskt att sätta framstrykkappor på bakbenen, självklart storlek större än fram, hittade nämligen 2 par hemma, som jag...
Svar
8
· Visningar
955
Senast: bigganl
·
J
Dressyr Hej! Jag hade tänkt börja tävla lite mer lokalt med min häst i dressyr. (Lätt C). Vi har tävlat en gång förut på klubben och det gick...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: Joannabaanana
·
B
Dressyr Ska få ett par ridstövlar när jag fyller år. De får kosta runt 2000-2500, inte mer, tyvärr, men så är det :p Var inne i ridsport...
Svar
6
· Visningar
1 000
Senast: Linnet
·
S
Dressyr Hej! Tycker dessa hästar å så vackra :) Läste dock i en bok att "de inte lämpar sig för modern tävlingdressyr" för deras steg.:cool...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 859
Senast: pepinopre
·
M
Dressyr Någon som rider med det? Jag tycker att det är snyggt! :-D
Svar
1
· Visningar
892
Senast: __Stilett__
·
Dressyr Om man har ett träns med lite snyggare spännen än de "vanliga", men har inåtvända hakar vid bettet, vad ska man då ha för spännen på...
Svar
14
· Visningar
1 174
Senast: isaaak_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix