Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Dressyr Har ni samma utrustning när ni tävlar som när ni tränar? Samma sadel antar jag att de flesta har, men hur är det med träns, hjälm...
Svar
17
· Visningar
1 579
Senast: Victovie
·
Dressyr Ja, hur ser era dressyrhästars foderstater ut? Vad proppar ni i era hästar?;)
7 8 9
Svar
173
· Visningar
16 901
Senast: Sandan
·
P
Dressyr Om hästen och ryttaren aldrig någonsin, varken tillsammans eller var för sig har startat någon dressyrtävling, får man då går direkt upp...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: Sandan
·
M
Dressyr Vilka effekter har det på hästen? Lösgörande? Lyndnad? :angel:
Svar
4
· Visningar
1 168
B
Dressyr får man tävla med glengordons v-pannband?
Svar
7
· Visningar
1 283
Senast: sweep
·
Dressyr Ja.. vad tycker ni? Hästen har en ganska rak rygg. Välver den (ryggen) frammåt vid arbete. Liten rund manke. Rund som en tunna över...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: trygga_rut
·
S
Dressyr Jag funderar på att vara med och starta i KM i dressyr nästa helg...säkert en sån grej jag lär ångra när jag väl gör den. Men klubben...
2
Svar
28
· Visningar
2 615
Senast: Spider84
·
B
Dressyr Har precis sålt min älskade Stübben Scandica pga att hästen breddat sig. Så nu letar jag ny sadel och undrar om nån vet likheter...
Svar
3
· Visningar
3 048
Dressyr Har köpt ett Anky-kandar (begagnat fast endast provat). Är det nån som vet hur bred nosgrimman är?
Svar
11
· Visningar
2 178
Senast: HannaZ
·
P
Dressyr Visst är det det internationella ridsportförbundet? Men heter det internationellt?
Svar
4
· Visningar
9 526
Dressyr finns det några här som ofta rider på annat än vanligt tränsbett (rakt, två-och tredelat) till vardags, dvs när ni rider hemma, ute...
2
Svar
20
· Visningar
2 456
Senast: smiling_girl
·
Dressyr Har precis införskaffat en griffin T6 till ena hästen som jag är mkt nöjd med. Förutom att jag tycker knästöden är snålt tilltagna. Vet...
Svar
12
· Visningar
1 353
Senast: cambello
·
Dressyr Dottern ska snart göra sin första dressyrtävling, dock bara på klubbnivå, så reglerna är inte så stränga. Men skulle ändå gärna vilja...
Svar
13
· Visningar
1 244
Senast: AnnBur
·
A
Dressyr hej. har svårt o hitta sadel åt min kuse..och nu har jag chansen att köpa en edinburgh till bra pris.den är en fit 3.(antar att det är...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: Angela
·
Dressyr Snart är det dags för debut på "riktigt" och jag har två alternativ att bekläda fot/underben med. 1) Äldre ridstövlar med snörning...
Svar
7
· Visningar
1 044
Senast: malinsky
·
Dressyr Ni som har GL-kandaret, hur är de i storlekarna? Finns inget full att få tag på- slut överallt!!! Jag fattar inte varför tillverkarna...
Svar
4
· Visningar
940
Senast: JoCfin
·
  • Låst
Dressyr Hur långt har ni kommit med era 04:or? Jag köpte en nyinriden tunn kille i slutet av december som börjat komma igång riktigt bra nu...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: Immer
·
Dressyr Idag när jag red så fick jag helt plötsligt jätteproblem med högergaloppen. Han tjurade ihop och puttade in rumpan. Jag försökte...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 757
Senast: MiniLi
·
T
Dressyr Please, behöver era råd o gärna omgående... Min pålle har skav på ryggen o är allmänt ömskinnad pga fällning. Vi tävlar på söndag och...
2
Svar
21
· Visningar
2 458
Senast: __Stilett__
·
Dressyr Finns det? Har en Stübben som är typ 4 cm men den ser alldeles för smal ut på min häst (stor skalle). Det ska vara aachenmodell och mjuk...
2
Svar
32
· Visningar
4 391
Senast: korneva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?