Sv: Frågor?

fri skritt = skritt på lång tygel
ta tyglarna betyder alltså att du kortar upp dem och tar kontakt igen ja ;)

Jag hittar bara gamla program på You tube :(
Både på LC2 och LA1.
Någon som har koll på någon som är aktuell?

Idag upptäckte jag att den gamla tanten är halt. Väldigt lätt, men det finns där. Den "gamla" skadan som ger sigg tillkänna troligtvis. Så det blir ingen ridning för henne på ett tag och det är nog dags för en ny ultra-ljuds undersökning.

Aminette är tyvärr inte bättre. Hon fick aldrig starta pga att hon blev halt några dagar innan. Efter min semester tog jag in henne på klinik igen för att kolla den gamla skadan.
Mer eller mindre: hon kommer att kunna skrittas på hårt underlag. Kanske travas då och då lite försiktigt.
Veterinären sa bara att jag kan säga till när som så dömmer de ut henne om jag vill det. Så hon får förhoppningsvis bli mamma nästa år istället.

Kirran gick Lb:1. Nu var det första gången hon var ute bland så mycket hästar och hade mycket att tänka på. Hon skötte sig bra på framridningen och var så där lagom lugn när vi var klara...när vi kom in på banan och alla hästar "försvann" så fick hon en energikick utan dess like. Har aldrig sett den hästen så framåt så det blev inte direkt något finlir.
Nåja en 4 pga att hon slog efter skänkeln i en okoncentrerad galoppfatttning och två 7: or, resten 5: or eller 6: or = 58,2%
Så jag är helt nöjd med tanke på att vi kom i vår vanliga mundering och aldrig gjort det tidigare.

Hon har varit mamma en gång förut och har sneglat längtande på andras bebisar så hon ska nog vara nöjd ett tag i alla fall.

Liknande trådar

Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 834
Senast: Mabuse
·
Ridning Efter 25 års riduppehåll så gav jag mig tillbaka upp på hästryggen och av en ren slump så blev det en ridtravare som jag återupptog min...
Svar
12
· Visningar
1 979
Senast: kryddelydd
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 565
Senast: Kirie
·
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 548
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix