Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

T
Dressyr Letar efter en stångtygel men utan att hitta en endaste en!! Är det jag som letar på fel ställen eller är det svårt att få tag på en...
Svar
16
· Visningar
1 977
Senast: LejlaMarie
·
N
Dressyr ska beställa ett florenz träns från OS till ponnyn :) jag kunde få det med 40mm nosgrimma vilket hette extra bred, men undrar en sak...
Svar
5
· Visningar
1 248
Senast: Ravishing
·
Dressyr Nu blev jag lite nervös här och måste få lite ren fakta. Läste i TR att uppklassning alltid följer hästen. Jag har en häst som tävlat...
Svar
5
· Visningar
1 391
Senast: Midnight_Rose
·
L
  • Låst
Dressyr Vad krävs för att hästen ska gå fin piaff eller passage? hur får man hästen att gå i fin piaff? vet du så gör mig gärna...
Svar
2
· Visningar
856
Senast: Koppar
·
Dressyr När min häst får till riktigt bra skänkelvikningar med kraftfull sidoförflyttning av benen, vrids min över- och underkropp fram och...
Svar
15
· Visningar
1 669
Senast: axel
·
M
Dressyr Hej! Hur får man till den där riktigt flashiga traven i ökningar? Tacksam för alla svar!:)
Svar
8
· Visningar
2 287
Senast: miztral
·
Dressyr har lite problem med mina hopplöst konstiga händer... efter att ha ridit i tusentals år har jag fortfarande inte hittat "mitt läge" att...
Svar
12
· Visningar
1 231
Senast: Whiplashr
·
Dressyr Jag brukar linda och gör det snabbt men ibland kunde det vara praktiskt med något vanligt skydd typ bandagett, framföralt om någon annan...
2
Svar
36
· Visningar
3 787
Dressyr Red ett dressyrpass för första gången på ganska länge. Hittade ett plant ställe ute i skogen att rida på, det var som hittat att träna...
Svar
15
· Visningar
1 668
Senast: Degree
·
F
Dressyr Hästen jag rider har en rent ut sagt usel trav i grunden - trippigt och kort - och trampar inte in med bakbenen under magen. Så här...
Svar
18
· Visningar
1 360
Senast: Fitness
·
Dressyr Min häst har just kommit igång nästan fullt efter att ha blivit igångsatt låååångsamt då hon stått i över 3 månader pga av en skada...
Svar
1
· Visningar
908
Senast: Gyllene
·
M
Dressyr Hejsan. I vår kommer jag tävla div III dressyr med min pålle. Jag vet inte om man kanske skulle skaffa sig en dressyrsadel? Jag...
Svar
10
· Visningar
902
Senast: miiaaa89
·
G
Dressyr Vad använder du för bett när du rider med träns? Varför använder du det bettet? Vad är det som gör det bra på just din häst?
2
Svar
33
· Visningar
2 682
Senast: Molle__
·
Dressyr Var idag på lokal dressyrtävling (1:a på många år) och vilket kaos det var på framridningen. Vi var många i det lilla ridhuset...
Svar
14
· Visningar
1 493
Dressyr Har just nu väldigt huvudbry. Har letat ny sadel till en av hästarna. Hästen är faktiskt inte så jätterolig men den HAR sina ljusa...
Svar
13
· Visningar
1 616
Senast: axel
·
Dressyr Jag tycker vi ofta pratar en massa om övningar i trav & galopp, men vad gör ni för att få bra skritt? Hur hittar ni en skritt med...
2
Svar
32
· Visningar
2 723
Senast: GALOPP
·
K
Dressyr Jag letar efter ett nytt Dressyrträns till min häst. Det skall vara svart och ha bred nosgrimma (och gärna rundsytt) har svårt att hitta...
Svar
3
· Visningar
724
Senast: Kariin__
·
T
  • Låst
Dressyr I dressyr programet Lätt C:1 2008 utskrivet från svenska ridsportsförbundets hemsida. I beskrivningen står det inget om att hälsa i...
Svar
2
· Visningar
1 100
Senast: Immer
·
S
Dressyr Hur lång behöver dressyr gjorden va om jag nu har en vanlig allroundsadel men ska köpa en dressyrsadel om den vanliga är 125 cm me resår...
Svar
2
· Visningar
698
Senast: Elisha
·
Dressyr Hej alla Bukefalister, några fler som har avkommor efter honom, vill veta vad ni gör med dem , vilken nivå de ligger på, gärna bilder...
2
Svar
26
· Visningar
6 614
Senast: fia-lisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård