Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Bortse från döbert etc. Känner inte för att lägga över 500:- på en tygel. :p
Svar
5
· Visningar
1 128
Senast: HD
·
Dressyr Jag har letat efter rätt schabrak i över ett år nu. Jag har inte hittat något. :o Vill ha ett snyggt till tävling som ska hålla länge...
Svar
7
· Visningar
1 173
Senast: HD
·
Dressyr Hjälp min hjärna att fungera.. :p * När man ska göra övergång trav - skritt 3-5 steg - Hur räknar man stegen? Är det varje gång...
Svar
2
· Visningar
817
Senast: Vita_N_6520
·
M
Dressyr Hej!, Joo, jag rider med jaktkandar på Mozart när jag hoppar och rider ut. Han gapar väldigt mycket med andra bett men inte med...
2
Svar
21
· Visningar
3 525
Senast: Fredag
·
C
Dressyr 1. Vad är det för skillnad mellan, mellan/arbetstrav? 2. Får man ha sadelgjordstunnel i dressyr? :)
Svar
7
· Visningar
1 080
Senast: fenny_92
·
K
Dressyr Hej! Det är så att jag har inga egna TR- hemma och undrar därför vilka bett som är tillåtna att tävla på under lokala och klubb...
2
Svar
27
· Visningar
4 299
Senast: isaaak_
·
Dressyr förlåt för en till sadeltråd. Men hinner absolut inte leta reda på någon emd samma problem. Då sadelprovaren kommer nästa vecka och vi...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: Maran
·
C
Dressyr På lördag startar jag i min första dressyrtävling. Det är en liten klubbtävling och klassen är den simpla Märke 2. Jag undrar om nån...
Svar
16
· Visningar
1 309
Senast: Mimfie
·
B
Dressyr Ni som har ridit det nya LC:1-programmet, hur har ni ridit övergångarna till skritt som är i serpentinerna? Har ni saktat av innan...
Svar
10
· Visningar
2 630
Senast: PrinceFair
·
Dressyr för en timmes enskild ridning för din dressyrtränare? och vilken utbildningsgrad har denne? Var i Sverige tränar du?
3 4 5
Svar
95
· Visningar
8 606
Senast: Ilion
·
Dressyr Om jag vill ha schabrak i ponnystrl dressyrmodell, vad är det för strl i tyska storlekar? Jag funderar på att beställa Eskadronprylar...
Svar
12
· Visningar
2 236
Senast: tuaphua
·
S
Dressyr Hej! Tänkte skriva protokoll på en dressyr tävling. Någon som har en lista på användbara förkortningar?? Typ. Över handen ,etc. :p
2
Svar
26
· Visningar
6 984
Senast: Kaki
·
Dressyr Vilken av dessa märken anser ni har bäst kvalite? Vilket av dessa märken har vidast bomvidd? Har förstått att båda märkena passar raka...
Svar
9
· Visningar
1 861
D
Dressyr Jag vill ganska bestamt minnas att jag vid ett eller annat tillfalle hort att en av de svanska ryttarna vid ett stort masterskap i...
Svar
2
· Visningar
1 077
Senast: pinky
·
P
Dressyr Skulle vilja veta om det skiljer sig mycket på deras olika modeller? Alltså om en modell ligger jättebra på hästen, är det stor...
Svar
17
· Visningar
5 015
Senast: navajo
·
J
Dressyr Är det tillåtet att tävla dressyr i hoppsadel? Och med remont eller pullarnosgrimma? Och är det tillåtet att tävla med pelhambett i...
Svar
5
· Visningar
1 022
Senast: AnnBur
·
E
Dressyr Jag är hopplös på att fuska med vägarna när jag rider!! gena i hörn m.m så har ni nå tips på hur man kan lära bort det???
Svar
7
· Visningar
960
Senast: -sunshine-
·
R
Dressyr Jag tävlade lokal dressyr förra helgen för första gången med min nuvarande häst. Min kära häst är 20 år fyllda, och man kan säga att vi...
Svar
15
· Visningar
1 398
Senast: lizan
·
Dressyr Ja, vilka märken har modeller med stöd för låren (vet ej hur jag ska förklara det, men kolla på bilden så har jag ringat in det jag...
Svar
19
· Visningar
2 090
Senast: wowwhatagirl
·
Dressyr Vi ska anordna dressyrtävling på klubben och funderar lite på hur många ekipage en domare får döma under samma dag? arranggörstr (nr X)...
Svar
5
· Visningar
1 366
Senast: Bialitt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix