Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hur ligger det till... Måste man rida ihop maxpoängen i varje klass för att bli uppklassad ur den klassen eller blir man det atomatiskt...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: BasicLisa
·
P
Dressyr Fick en fråga av granntösen huruvida hon får tävla dressyr med pullarnosgrimma. Det är ett par år sedan jag var insatt i dressyren så...
Svar
5
· Visningar
1 222
Senast: Lea
·
G
Dressyr Vad är det för krav på formen i LC:1 och LB:1? Är det någon skillnad mellan de klasserna i övrigt på bedömningen?
Svar
3
· Visningar
3 479
Senast: BasicLisa
·
Dressyr Är det resår i ändarna på den eller inte? (Jag ser inte vilket det är på bilden i katalogen.) Ni som har/användt en sån: Bra eller...
Svar
17
· Visningar
2 613
Senast: Rumpnissen
·
Dressyr Eddi och jag tränar "för skoj skull" dressyr. Jag är, som många vet, inte så jättelång och har då ibland lite svårt att få honom att gå...
Svar
13
· Visningar
1 437
Senast: Vica
·
B
Dressyr Jag är så sjuuukt sugen på att köpa en ny ridhjälm och jätte less på min gamla.. Men tyvärr är det så att jag inte hittar hjälmen jag...
Svar
6
· Visningar
2 693
Senast: Lagross
·
Dressyr Jag sitter snett,jag och sadel åker över åt vänster i höger varvet.Vi har inga problem i vänster varvet. Min tränare säger att jag ska...
2
Svar
28
· Visningar
2 652
Senast: Koppar
·
Dressyr Ska rida div III ryttartest.Jag undrar hur man gör vid övergångarna? om häst nr 1 börjar galoppera vid x ska då häst nr 2 vänta tills...
Svar
1
· Visningar
780
Senast: Degree
·
Dressyr Vilka dressyrsadlar kan vara lämpligt att prova på denna häst? Anläggningsytan bör inte vara längre än 45 cm, men hästen har en ryttare...
2
Svar
22
· Visningar
1 703
Senast: bigganl
·
Dressyr Idag red jag min första lektion i centrerad ridning och tyckte det var väldigt kul och intressant. I alla fall så sa instruktören...
2
Svar
33
· Visningar
2 832
Senast: roover
·
Dressyr Bara halkade in lite på denna sadel efter att ha slitit mitt hår av förtvivlan de senaste veckorna. Idag har vi en Bates caprilli...
2
Svar
22
· Visningar
3 564
Senast: fjordtokan
·
I
Dressyr är väl ordningen om jag förstått det hela rätt. Frågorna jag har är då: Klubb - behövs grönt kort och reglementmässig klädsel samt...
Svar
9
· Visningar
2 193
Senast: Gyllene
·
H
Dressyr hur många ekipage får en dressyrdommare dömma under en dag??
Svar
7
· Visningar
1 285
Senast: isaaak_
·
F
Dressyr Jag har nog :onu tagit mod till mig och ska starta en tävling nu på vår kanten, men jag vet inte vart man kan hitta programmen på nätet...
Svar
2
· Visningar
677
Senast: malinsky
·
Dressyr jag är sen barnsben hoppryttare och ridit på relativt hög nivå, så nu i maj ska jag "debutera" i dressyr :) har startat ngn enstaka gång...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: Beauty_Boss
·
M
Dressyr Hejsan, Finns det någon här som har ett ljusbrunt träns i dressyren? Funderar på att skaffa ett sådant. Jag har redan ett men det är...
Svar
16
· Visningar
2 836
Senast: BancoB
·
Dressyr Vad har ni för sadelgjordar? Föredrar ni med resår eller utan? Resår på ena sidan eller på båda? Svängda, raka, anatomiska?
2
Svar
24
· Visningar
2 170
M
  • Låst
Dressyr Varför använder man kandar, och hur funkar det igentligen?
Svar
1
· Visningar
833
Senast: remmis
·
B
Dressyr Någon som har nån erfarenhet av Cliff Barnsbys dressyrsadel N´gage? Positiva o negativa.
Svar
2
· Visningar
807
Senast: beachbunny
·
Dressyr hejsan! eftersom jag tycker TR är otydligt så frågar jag här:) får man ha tredelat bett med fasta D-ringar på tävling? storhäst. kan...
Svar
7
· Visningar
1 110
Senast: Switch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix