Tillåtna bett i dressyr-tävlingar?

Sv: Tillåtna bett i dressyr-tävlingar?

Har de ändrat reglerna? Fick man inte ha D-ringsbett förut så länge den raka sidan understiger 8 cm?

ja men det är väl ändå inte så noga ;), det är ju bara alla tävlingsryttare i sverige som ska följa TR :angel:

btw, parerstångsbettet (fullcheeket alltså) heter "eggbett med fasta skänklar"

Hej och hå, här döper vi om alla betten rakt upp och ner :P Haha, nä, precis. Kan ju inte vara så noga :D

Jaja, är ett par år till, tills jag kan börja tävla FT, så det får bli ett senareproblem :P

Alltså är inte pelhambett i gummi tillåtet i dressyr eller?

Pelham är aldrig tillåtet i dressyr. Vet inte hur det är med fälttävlansdressyr dock.

samma där, endast vissa varianter av tränsbett som är tillåtet (+kandar från 2* och uppåt, ryttarens val)

Jag har för mig att jag sett jaktkandar i fälttävlansdressyren.. Kan det stämma, tro?

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 120
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! har fått ett otroligt bra erbjudande på en fd hopphäst. Tävlade sparsamt upp till 120 tidigare år men har nu hobbyridits senaste 5...
2
Svar
25
· Visningar
2 504
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård