Vad betalar ni?

Sv: Vad betalar ni?

Bor i norrköping tränar för diplomerad beridare och auktoriserad ridlärare. Kostar 450 kr för 45 min

för en timmes enskild ridning för din dressyrtränare?
och vilken utbildningsgrad har denne?
Var i Sverige tränar du?

En timmes enskild ridning = 200 kr
Utbildningsgrad = Ingen aning, men hon e skitbra :)
Vart i Sverige = Småland

Stockholm: B-tränare hemma hos mig 300kr - 30 min (beroende på hur de går)
A-tränare hopp Hos henne 350 kr ca 1-1,5 h

för en timmes enskild ridning för din dressyrtränare?
och vilken utbildningsgrad har denne?
Var i Sverige tränar du?

Jag betalar mellan 250-300 i Norska kronor, alltså ca. 300-400kr beroende på vad jag tränar.

Min instruktör är den enda i mitt Norge som uppfyller kraven för Autorisert ridelærer III av Norsk Rytterforbund.
Hon tävlar på medel nivå dressyr just nu med sin häst mr. shiraz, bakom sig har hon en lång och framgångsrik karriär som fälttävlansryttare på hög nivå! Hon driver även ett eget ridcenter och har uppfödning av Norsk varmblodig ridhäst på sidan om. Men har dock ej haft någa föl dom senaste 3åren då hennes avelshingst (och förre tävlingshäst) Plannja Guy dog 2005 så har hon inte haft någon hingst hon känt att hon har velat ha på något sto.

Så när jag skall rida för intruktör åker jag till Norge, då jag föredrar att rida för någon med den kunskap och kapacitet att verkligen låta mig utvecklas indviduellt.

/main

Senast ändrad av en moderator:

Tränar regelbundet för en C-tränare i dressyr, rider 45 min (själv). Kostar 250 kr + körersättning, brukar bli 290 kr. Tränaren har ungefär 9 mil enkel resa till oss.
Tränar "oregelbundet" för A-tränare oxå, har iaf kostat 550 kr inkl resa (ganska långt tror jag). Rider då 45 min själv.

150 kr för outbildad, men mycket erfaren dressyrryttare, som är skolad av A-tränare och "dressyrguru". Ca 1 timme.

500 kr för A-tränare, 45 min.

tränar mellan norrköping o linköping.
tränaren har jobbat som beridare under många år på portugisiska ridskolan.
jag betalar 1000kr för 50min.

Jag betalar 150-200 för ca: 45min - 1h.
200kr om jag rider ensam och 150kr ifall vi är två.
Vet inte om hon är A, B eller C-tränare, men jag är väldigt nöjd med henne!
Jag och min ponny tränar i Västerhaninge som ligger strax söder om stan. (Stockholm)

*kl*
Shit vad vi blir lurade häruppe... Här tar en dressyrtränare (auktoriserad ridledare) 350 kr/30 min.... Det är alltså ute i busken i Jämtland... :crazy:

Det innebär en timpenning på 700 kr och det är ju mer än vad en IT-tekniker fakturerar ett företag häruppe...

/Camilla

Kl

Jag betalar 300 kr för 40 min hemma hos min tränare. Hon är utbildad ridlärare och har tävlat tom GP. Det är väl värt det!

*kl*
Shit vad vi blir lurade häruppe... Här tar en dressyrtränare (auktoriserad ridledare) 350 kr/30 min.... Det är alltså ute i busken i Jämtland... :crazy:

Det innebär en timpenning på 700 kr och det är ju mer än vad en IT-tekniker fakturerar ett företag häruppe...

/Camilla
måste bara fråga, menar du ridLEDARE eller ridLÄRARE? för jag har själv gått ridledarutbildningen, och det är ju himla basic och då låter det onekligen sjukt dyrt..

Mycket för billigt, tycker jag.

Din tränare värdesätter sin tid för lågt. Inte ens om hon tar alltsammans svart, är det där särskilt mycket pengar.

Tar hon det den lagliga vägen är det ju rena välgörenheten.

Men det är väl ändå tränarens problem vad hon tar betalt? Man ber knappast om att få betala mer, inte jag i alla fall. Kan mycket väl betala en hel del för en lektion om jag vet att det verkligen är värt det, men om tränaren dessutom är billig blir inte jag ledsen.

*delvis kl*

Min förra tränare (som jag inte vet om jag ska rida för mer tyvärr) tog 100 kr/h + körersättning, vilket gav mig ett totalpris på 200 kr. Vi red dock tills det kändes bra o kunde ibland sluta tidigare, men sällan längre än en timme om det inte var nåt särskilt. Dock var det mer regel än undantag att hon var kvar o pratade igenom lektionen en stund efter och med tanke på att körtiden måste ha blivit totalt 45 minuter så blev hon knappast rik på mig.. Inte vet jag vad hon lever av, men hon är glad och fick tydligen det att gå runt i alla fall. Hon har dock ingen formell utbildning mer än mycket erfarenhet och en otrolig häst- och människokännedom, sen hade hon gått många skilda kurser..

Hon jag tränar för nu, ridit ett par gånger och ska förhoppningsvis fortsätta, tar 200 kr/45 min. Hon har läst till ridinstruktör vid SLU + en herrans massa annat.

De jag ridit för tidigare har i regel tagit 200-250 kr/h, B- och C-tränare. Vad hopptränaren tog hör, som tur var, inte hemma här.. :crazy:

Vi befinner oss i södra skåne.

Senast ändrad:

Hammond - hvem rir du for og hvor?

Jeg betaler 500 kr timen for privat time dressur, rir da for Annicka Protzen, usikker på utdannelse, men er mye. Bor og jobber i Tyskland er i Norge en gang i mnd.
Funker veldig bra for meg og min hest.

måste bara fråga, menar du ridLEDARE eller ridLÄRARE? för jag har själv gått ridledarutbildningen, och det är ju himla basic och då låter det onekligen sjukt dyrt..
Tja, i beskrivningen av h*s utbildning på nätet så står det ridLEDARE... :(

Men det är klart - hon ÄR bra så det är ju inte så att det dessutom är mediokra kunskaper och dåligt resultat men ändå...

/Camilla

nej, allt sitter ju inte i utbildningen förstås :) en tränare jag red för för några år sedan var otroligt bra och lärde mig massor, men såvitt jag vet/minns var hon varken a/b/c-tränare eller något, möjligtvis hade hon någon instruktörs/beridarutbildning från tyskland. så myckiet sitter ju i personliga egenskaper och en del annat också :)

1000 spänn? Är det värt det? Jag betalar sammanlagt 1000 kr/mån och då rider jag en gång /vecka

B-tränaren 200 kr 45 minuter (jag tycker att hon är mkt bättre än b-tränare, det är bara det att hon inte har utbildad sig till a. har tränat för henne sen ja va 7-8 år så de e hon som har lärt mig o rida, så det händer ofta att jag vet vad hon kmr säga innan hon gör det:))
A-tränare 150 kr 40 minuter
A-tränare ?? för 30 minuter :) har ingen aning om vad hon tar, men hon åker från stockholm en gång i månaden iaf så priset blir högre..

bor i örebro

1000 spänn? Är det värt det? Jag betalar sammanlagt 1000 kr/mån och då rider jag en gång /vecka

Det är värt varenda öre kan jag lova. jag rider två träningar i månaden så det blir då ca 2500 m bränsle kostnader men skulle inte vilja byta.
har ridit för andra tränare innan men med denna tränare känndes det rätt på en gång.
Jag har ridit flera hästar för denna tränare o han kan verkligen ta fram det bästa av både häst och ryttare!

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej, Någon som vet hur det fungerar att importera häst till Sverige från England. Behöver man exv betala moms 25% vid import? Har...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: Cambrie
·
Anläggning Hej har suttit ett bra tag och försökt hitta informationen om Arrende av mark. Min granne arranderar min mark, denne har satt upp...
Svar
11
· Visningar
1 583
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
848
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är dags för nations cup i dressyr i Falsterbo och Sverige har ett spännande lag på plats.
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix