Vad betalar ni?

Sv: Vad betalar ni?

Ska se om jag kommer ihåg.

Tränare 1, 350:- 30 min, 300? för 45 min när man rider två st. landslagstränare/lagledare(?). (ponny)
Tränare 2, tävlar Int. med vinster, 200:- ca 30 min, kan bli längre, hn rider även B. ibland.
Tränare 3, domare till iaf nationell. 225:- 30 min.

Ska se om jag kommer ihåg.

Sthlms län.

Tränare 1, 350:- 30 min, 300? för 45 min när man rider två st. landslagstränare/lagledare(?). (ponny)
Tränare 2, tävlar Intermed. med vinster, 200:- ca 30 min, kan bli längre, hn rider även B. ibland.
Tränare 3, domare till iaf nationell. 225:- 30 min.

Nu stämmer det:D

Betalar 150kr för ca. 45 min ridning, tiden varierar dock!
Utbildad hippolog och C-tränare.

För en timmes enskild ridning för din dressyrtränare?
"månadstränare" som åker ca 30 mil: 350 kr för ½ timme (kör 2 dagars kurser var tredje vecka), hennes elev och min stallägare 120 kr för 45 minuter.

och vilken utbildningsgrad har denne?
"månadstränare" är B-tränare, stallägaren är som skrivet hennes elev sen 15-20 år tillbaka.

Var i Sverige tränar du?
Uppsala

45 min dressyrpass, vet inte vilken grad som tränare han har. Men han är internationell unghäst/och dressyrdomare, superbra.
Kostar 340 kr, det är det värt men det är synd det inte är billigare...:smirk::angel:

sthlm

350 kr/45 min, Svårklassryttare, msv-domare väl meriterad.

250 kr/30 min(tror jag får 50 kr rabatt, 300 annars). Väl utbildad, dock mindre meriterad tränare.

Här hemma, 30 min (men brukar bli kanske 15 min mer) 280 kr. Hon är utbildad ridlärare, men har ett öga som är sjukt avundsjuk på. (Västra Götaland)

När jag jobbade för en tränare så fick vi det gratis, men skulle jag rida vanlig lektion, så skulle han ha tagit 450 kr för 45 min. Är inte utbildad tränare, men har ridit VM. (Skåne)

När jag tränade för min fd dressyrtränare så kom hon till Strömstad från GBG.

Hon är auk B-tränare, tävlat upp till GP. Jag red en hel helg 850:- och red då 50 min ensam. Blir alltså 425:- per 50 min.

Hon var/är suverän!:bow:

en hippolog med inriktning ridlärare kommer upp en gång om året, sist betalade vi 600 för två dagar. Bor uppe i Jämtland.

KL

200 kr för 30 min.
Diplomerad (eller om det är auktoriserad? håller ej isär dem) ridlärare. (Hippolog).
Han kommer till stallet varannan/vartredje vecka.

Motala, Östergötland.

300:- för 30min ibland lite längre om det behövs. Tränaren har beridarexamen från tyskland mm. tränar några mil norr om sthlm.

Jag betalar 250/lektion men ibland blir dte kanske bara 15 min om det går riktigt bra eller upp emot en timme om vi inte får igenom det vi vill.. Oftast räcker dte dock med 30 min.

Tror inte han har nån tränar licens eller så men han är testryttare under bruksproven och har eget framgångsrikt försäljningstall.

vi befinner oss i Skåne-hbg

Senast ändrad:

KL*

Jag betalar 165 kr/30min, fast oftast håller vi på så länge/lite dt behövs, har ridit i 50mini istället för 30 nårra gånger :p

Utb. C-tränare dressyr (Ska bli B-tränare tror jag), domare för Msv, tävlat mkt upp till intermediare (stavas? xD) Jätte duktig känsla eller hur man ska säga för olika hästar, ser jättemycket till individen och vill att de alltid ska tycka dt är kul :D

Bor i småland .

250 kr för C-tränare ca 45 min eller tills vi är klara
150 kr/timme för annan tränare, som är ridlärare, utb i tyskland och tävlar svår= guld!
I uppsala

Här ligger priserna på ca 400 kr/45 min.
Rider för tre olika och detta är ett genomsnitt. En tar 350 kr/45 min och dessutom blir lektionerna ofta betydligt längre om man inte håller koll på klockan. :D En tar 400 kr för 30 min egen tid och 15 min tillsammans med en till. Den tredje slutligen tar 400 kr/45 min.

Jag tränar på Hisingen i Göteborg. :)

Tillägg eftersom även det berörs: Ingen av dessa kommer ut till oss om vi inte är fler än minst sex ryttare på en kväll. Dessutom tillkommer fikakostnader på en knapp hundring var sjätte vecka/tränare då vi skämmer bort våra tränare lite. :D Men det är de helt klart värda. :love:

Senast ändrad:

betalar 150kr för en timmes ridning helt själv. Billigt tycker jag.
Hon är c-tränare i både dr & hopp

Mycket för billigt, tycker jag.

Din tränare värdesätter sin tid för lågt. Inte ens om hon tar alltsammans svart, är det där särskilt mycket pengar.

Tar hon det den lagliga vägen är det ju rena välgörenheten.

Bor i norrköping tränar för diplomerad beridare och auktoriserad ridlärare. Kostar 450 kr för 450 min

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej, Någon som vet hur det fungerar att importera häst till Sverige från England. Behöver man exv betala moms 25% vid import? Har...
Svar
2
· Visningar
780
Senast: Cambrie
·
Anläggning Hej har suttit ett bra tag och försökt hitta informationen om Arrende av mark. Min granne arranderar min mark, denne har satt upp...
Svar
11
· Visningar
1 583
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
848
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är dags för nations cup i dressyr i Falsterbo och Sverige har ett spännande lag på plats.
Svar
0
· Visningar
121
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg