Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

G
Dressyr Rider alla dressyr-ryttare med dressyrsadel? Tänkte även på de som hoppar också, har ni två sadlar? Skriv gärna och berätta vad du...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 142
Senast: Laivine
·
S
Dressyr Jag kan inte sitta ner ordentligt! Har en usel grundbalans, usel grundsits och långa lemmar som spretar åt alla håll och...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 758
Senast: Ranger
·
S
Dressyr Va ska man satsa på om man vill köpa en dressyrsadel för 5000-6000? Vilka märken är högst kvalitet och störst chans att få pengarna...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: fjordtokan
·
  • Låst
Dressyr Alltså om ni vet att en domare inte gillar hästen?? Stryker ni er eller rider ni snällt och tar emot kritik som inte stämmer??
9 10 11
Svar
216
· Visningar
13 372
Senast: axel
·
Dressyr Jag känner för att köpa ett nytt träns till Maximus, även om jag inte vet hur länge han blir kvar hos mig så känns det gamla så tråkigt...
2
Svar
23
· Visningar
3 561
Senast: Matinee
·
Dressyr Om det står att man ska rygga t.ex. 5 steg eller skritta 3-5 steg hur räknar man då? Om man räknar med alla benen så hinner man ju inte...
Svar
4
· Visningar
1 301
K
Dressyr Hittade ingen tråd om detta. Jag är lite lost hehe :smirk:, får man tävla dressyr med pullbackknäppning?? :angel: Tyck inte att...
Svar
3
· Visningar
1 212
Senast: bigganl
·
Dressyr skulle ni lägga på den här ryggen? Köpte ny sadel förra året men den ligger inge bra längre och vi behöver nått nytt. Har just...
2
Svar
23
· Visningar
2 315
Senast: sweep
·
Dressyr Buke brukar alltid vara bra för att få tips på hur man ska tänka. :bow: Bland annat läste jag att man skulle tänka att man rider en...
2
Svar
20
· Visningar
3 138
Senast: Solvira
·
M
Dressyr I vilken ordning går det, vad är lättast o vad är svårast? Lätt D/ C - Grand prix ungefär :rofl: men där i mellan? Msv B mm, mm... Nån...
Svar
2
· Visningar
3 666
Senast: Mettis
·
S
Dressyr Imorgon ska pållis och jag starta LC:2 för första gången. Världens enklaste program och jag har egentligen inga krav på mig. Vi har...
Svar
11
· Visningar
1 107
Senast: _amanda_
·
Dressyr i stl W låg som en smäck på min häst och hästen älskade den vid provridning. Tyvärr tyckte jag sådär om sadeln. Hästen är knepig att...
2
Svar
30
· Visningar
6 416
Senast: Maran
·
B
Dressyr Så efter några månader av pill med detta träns så nöjer jag mig ;) Inhandlades för 99 :- men var tyvärr alldeles för stort :( Så det...
Svar
14
· Visningar
1 518
Senast: BancoB
·
L
Dressyr Min sadel passar inte längre, han fick små bulor under sadeln när jag red. Tänkte bara höra om ni har tips på vilka sadlar som skulle...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: Superselma
·
A
Dressyr Någon som har en sån? Vilka träns passar, färgmässigt... Gärna bilder;) Lika med sadelgjord, vilket märke/färg passar? Synd att...
Svar
3
· Visningar
972
Senast: fjordtokan
·
H
Dressyr Kan jag få se bild på hur ni har sadelgjorden på era hästar, dressyrgjordar är de jag är ute efter. gärna in close up.
Svar
6
· Visningar
1 021
Senast: Kratus
·
Dressyr Härom dagen hade vi veterinären ute hos hästarna för tandraspning och en rest från en gammal vargtand hos min ena hittades och togs...
2
Svar
22
· Visningar
2 134
Senast: Nina G
·
I
Dressyr Jag har inte hängt med kring regler. Om man ska tävla, iaf från "inbjudningstävling-på-klubben-nivå" och uppåt...får man ha pannband...
Svar
4
· Visningar
1 225
Senast: hopp_o_galopp
·
  • Låst
Dressyr FEI = internationella ridsportförbundet, har äntligen tagit ställning (genom sin veterinärkommitté) och uttalar sig mot...
Svar
1
· Visningar
1 121
Senast: flashlight
·
F
Dressyr Moderator Eftersom de befintliga rena Rollkurstrådarna faktiskt var låsta :angel: så måste jag göra en ny. FEI's veterinära kommite...
Svar
19
· Visningar
1 512
Senast: flashlight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka