rubytoo
Trådstartare
Sv: Hur gör ni med domare?
Nej efter en LC dressyr är i vart fall inte min häst det minsta lilla trött coh skulle den vara det så får jag stark fundera på hur han är tränad nu när han skall gå den första fälttävlan för året nästa helg
Välkänd domare??? Med TIO dömda klasser per år
Vad vet du om min kunskap kontra domarens??
Och nej en liten lokal dressyrtävling är för mig bara träning. Jag har kommit en bra bit förbi det känslomässiga när det gäller tävling på den nivån!
Och på vilket sett speglar inte en videoupptagning min ritt?
Som jag, och även andra skrivit, kan visst en häst förändra sin gång. Det kan finnas miljoner anledningar till detta; den blev trött, ryttaren påverkade den negativt under ritten t ex. Man kan ALDRIG jämföra två ritter med varann, eftersom det är vid olika situationer. Psykologiska faktorer spelar in, fysiologiska faktorer spelar in hos både häst och ryttare. Dessutom är situationen aldrig exakt den samma. Du kan inte utesluta att hästen rörde sig annorlunda, eller menar du att just den här välkända domaren är inkompetent?
Nej efter en LC dressyr är i vart fall inte min häst det minsta lilla trött coh skulle den vara det så får jag stark fundera på hur han är tränad nu när han skall gå den första fälttävlan för året nästa helg
Välkänd domare??? Med TIO dömda klasser per år
Det är intressant att du tar upp hur ryttare bedömer sina egna ritter. Kan det vara så att en del saknar viss självkritik? Att bara tror att det handlar om rutin eller okunnighet är riskfyllt tycker jag. Vi uppfattar inte saker lika. Du kan inte jämföra en domares situation med att du spelat in din ritt. Du har inte heller samma kunskap som en domare att bedömma. Helt ärligt. Du är också mycket mer känslomässigt involverad i din ritt. Ren psykologi handlar det om.
Fick du alltså en 4 på gångarter?
Vad vet du om min kunskap kontra domarens??
Och nej en liten lokal dressyrtävling är för mig bara träning. Jag har kommit en bra bit förbi det känslomässiga när det gäller tävling på den nivån!
Och på vilket sett speglar inte en videoupptagning min ritt?