Behandla vårta

Jag har fått bra resultat med VårtFri dvs de försvann, men det tar tid. Viktigt att rugga upp innan man lägger på så det inte är skinn i vägen. Drogs med två fotvårtor ett tag.
 
Inte det bästa stället...
 

Bifogade filer

  • 20240924_114214.jpg
    20240924_114214.jpg
    158,3 KB · Visningar: 81
Ser jättebra ut enligt vården. Och det kanske den gör, jag vet inte hur det ska se ut.
 

Bifogade filer

  • 20240924_114225.jpg
    20240924_114225.jpg
    157,4 KB · Visningar: 80
Jag är allmänt lite skeptisk mot huskurer men när det gällde en vårta på min dotters fot fick jag uppleva ett litet ”huskurs-mirakel”. Vi fryste den i omgångar och tyckte den sakta men säkert började gå ner, dock långsamt och en ny liten vårta började ta form. Fick då tips om vanlig äppelcidervinäger (!). :bow:

Dränkte en bomullstuss på kvällen, lindade fast den runt stortån där vårtan satt, nästa dag var den helt svart. Några dagar till var den helt död och började släppa av sig själv. Lillvårtan försvann…

Vi har inte haft några vårtor sen dess så jag vet inte om detta var ”once in a lifetime” men känner att jag bara måste tipsa i alla fall!
 
Jag är allmänt lite skeptisk mot huskurer men när det gällde en vårta på min dotters fot fick jag uppleva ett litet ”huskurs-mirakel”. Vi fryste den i omgångar och tyckte den sakta men säkert började gå ner, dock långsamt och en ny liten vårta började ta form. Fick då tips om vanlig äppelcidervinäger (!). :bow:

Dränkte en bomullstuss på kvällen, lindade fast den runt stortån där vårtan satt, nästa dag var den helt svart. Några dagar till var den helt död och började släppa av sig själv. Lillvårtan försvann…

Vi har inte haft några vårtor sen dess så jag vet inte om detta var ”once in a lifetime” men känner att jag bara måste tipsa i alla fall!

Helt klart värt att testa!
 
Jag har en vårta på ena fingret. Den sitter illa till och gör j*kligt ont till och från. Efter drygt 3 år har den fortfarande inte velat läka. Behandlat den i flera månader utan vidare resultat, utöver att den oftare blöder.
Vården tar inte emot vårtor längre utan tipsade om frysbehanandling hemma. Men det är rätt avskräckande att läsa recensionerna på dom.

Nån som har tips? Måste ha plåster varje dag nu, då den sitter så att lillfingernageln kommer åt hela tiden.
Har använt frysbehandling på barnen och även mannen som hade en.
Fungerade toppenbra och helt utan problem eller komplikationer eller annat.
En behandlades bara en gång medan en annan behövde ett par tre tillfällen(stor). Har inte kommit tillbaka heller.
 
Då kan jag också komma med en huskur. Superlim! Täck vårtan med limmet och låt torka. Sätt på nytt när det gamla har försvunnit. Fick tipset här på buke för många år sen och det fungerade klockrent. Limmet kväver vårtan.
 
Jag är allmänt lite skeptisk mot huskurer men när det gällde en vårta på min dotters fot fick jag uppleva ett litet ”huskurs-mirakel”. Vi fryste den i omgångar och tyckte den sakta men säkert började gå ner, dock långsamt och en ny liten vårta började ta form. Fick då tips om vanlig äppelcidervinäger (!). :bow:

Dränkte en bomullstuss på kvällen, lindade fast den runt stortån där vårtan satt, nästa dag var den helt svart. Några dagar till var den helt död och började släppa av sig själv. Lillvårtan försvann…

Vi har inte haft några vårtor sen dess så jag vet inte om detta var ”once in a lifetime” men känner att jag bara måste tipsa i alla fall!

Satte ni dit det varje natt tills vårtan försvann?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 357
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej allihopa! OBS: JAG ÄR INTE INTRESSERAD AV ATT FÅ HÖRA FRÅN NÅGON ATT JAG SKA "GE UPP" OCH SÄLJA HONOM OCH KÖPA EN ANNAN HÄST. JAG...
2
Svar
25
· Visningar
5 433
Senast: Maaddeh
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 425
Senast: paradiset
·
Hästvård Mitt ena sto har konstaterade "dystrofiska" förändringar i sitt högra bakknä. Nedslitet ledbrosk i båda knäna men i högra är det sas...
Svar
4
· Visningar
1 087
Senast: evis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp