Vad har du för sadel?

Sv: Vad har du för sadel?

En dressyrsadel: Frank Baines Capriole
En allround mot hopp: Kieffer Aachen
Hade tidigare även en Kieffer münchen dressyr, men vi har växt ur den.

Har en Kentaur dressyrsadel, och en Passier hoppsadel.
Ligger på LA nivå i dressyren, tävlar en del, och i hoppningen LA/MsvB, tävlar LA där.

Lite ot, men vilken Passier finns som har bom som Kentaur? Jag undrar för min häst har Kentaur som ligger kanon, och Passier är min absoluta favorit bland hoppsadlar, men jag har inte hittat en Passier som är rak nog. Vilken modell har du? Det skulle vara suveränt om det fanns en Passier som passade också.

Jag har en Amerigo Cervia dressyrsadel och en Devoucoux Biarritz hoppsadel.
Tävlar msv b både hoppning och dressyr.

Nu är ju jar hoppryttare, men rider ju mest dressyr såklart. Man kan ju inte hoppa varje dag :p

Hoppning/uteritt med andra: Santa Cruz Celine
Dressyr/uteritt ensam: Jorge Canaves Platinum

Tävlar och tränar regelbundet för tränare i hoppningen. Än så länge tävlar vi bara LD-LC men tränar LA-MsvB.

I dressyren går det inte så jättebra just nu då jag inte vet hur jag ska komma åt honom riktigt, så just nu letar vi flitigt efter dressyrtränare:D Och vi har väl som mål att tävla lite dressyr oxå, på LC-LB nivå ungefär. :)

Jag har en Kieffer Lech Profi, har tidigare haft en Olympic Jessica och en Kentaur Artemis som min 6-åring växt ur.. Den här kan han förhoppningsvis ha ett tag då det går att ändra bommen! Hur skön som helst!

Sen har jag en Premier att rida ut i och hoppa med, duger alldeles utmärkt!

Tränar dressyr på LA-nivå, ska börja tävla i vår, på LB-nivå..

Vid dressyrpass rider jag med dressyrsadel.
Vid hoppning/uteritt en allround/hoppsadel.

Tävlar ingenting alls just nu då han inte har tillräckligt god kondition än. Senare hoppas jag på att vi kommer ut och tävlar endel om allt går som det ska. Något som bör tilläggas är att hästen är mer åt hopp-hållet :p

Min dressyrsadel är en Albion Legend som jag är nöjd med, sitter bra på hästen i dagsläget.
Vi tävlar dressyr upp till MSV B, tränar inför MSV A

Har även en billigare hoppsadel, som jag använder just vid dem lilla hoppning vi ägnar oss åt, och vid uteridning och liknande

har en dressyrsadel när jag rider i skogen eller tränar på ridbanan. Fast jobbar ju en del i skogen också, försöker att inte vara alltför mkt på banan.Även vid en del markarebete med bommar eller så.

Är det hoppning har vi en allround sadel med bra knästöd.

Allroundsadeln fick vi med hästen, men den ligger inte 100% bra, men vi kan ändå ha den när vi ska hoppa o så, men är inget han ska ha varje dag.
O eftersom att hoppning sker sällan så blidde den nya, mkt bra sittande sadeln en dressyr sadel :)

Jag har bara en dressyrsadel för tillfället, en Fredy Röösli Pilatus, som jag även rider ut i. Ligger på LA-nivå.
Vid de tillfällena jag hoppar lånar jag en hoppsadel. Ska dock snart köpa en snart, så vi kan hoppa lite oftare.

*kl*

Jag har en underbar Prestige Venus som jag gärna rider ut i! Dessvärre passar den inte hästen så det ska provas ut nu sadel efter att hon varit på tillridning!

Jag har en dressyrsadel som jag använder till allt; dressyr, uteritt, hoppning. Jag är hopprädd så det blir max 50 cm än så länge :p

Jag har en Crown Arwen. Men till hösten så ska det nog bli en annan sadel, då blir det antingen en Jeremy Rudge eller en Albion... :)

Jag har två hoppsadlar (en Zaldi Star och en Thorowgood) och två dressyrsadlar (en Zaldi Atlanta och Wintec Isabell).

Just nu rider jag mest i Wintec:en.
Tränar och tävlar LA dressyr och hoppar lite då och då (när jag vågar :o)

Jag har en wellington elit. Den är helt ok. Tränar o tävlar på LA nivå.

Hoppar inte så ofta...de ggr jag pallrar mej över nåt litet kryss så gör jag det i dressyrsadeln....fast oftast blir det bara bommar på marken, det är lagom:p

Senast ändrad:

är hobbyryttare o jag rider i en HdR allround mot dressyr... gillar den inte :devil: ska spara pengar o köpa en dressyrsadel, o senare även en hoppsadel. allroundsadlar e hemska :crazy:

Jag är väl i grunden en dressyr ryttare men rider lite mer allround nu, men även dressyrpass i min Balance sadel (Frank Baines tillverkar dom) som är en Allround mot hopp men med stigläderfästena ganska långt bak för att vara en Allround. Jag och min häst älskar :love: den men drömmer om en dressyrsadel, också Balance isf är det enda som är brett nog till honom. Den Allround jag har nu köpte jag för 2 år sedan och då kunde jag inte sitta i en dressyr på honom, för han är så breeeeeed över ryggen.

Är i huvudsak hoppryttare som nu ska utveckla dressyren mer. Inom ett år ska jag rida LA:3 är tanken. Jag har både hopp och dressyrsadel. I dressyren använder jag en Stübben Maestoso. Väldigt bra, balanserad sadel med fint grepp! Rekommenderas varmt!

Jag har en dressyrsadel och en hoppsadel. Dressyrsadeln är en Zaldi, kommer inte ihåg vad modellen heter men den är underbar:love:. sen har jag en Stubben hopp, den är ganska gammal men jag trivs i den:).

jag har en equipe hybrid och en wellingtone elite (hänger bara där) jag har ingen hoppsadel. Idags läget rider jag och min femåring på LB-nivå men tiden får utvisa hur långt vi går.

Jag har en Amerigo Pinerolo dressyrsadel som är helt lovley!

Sen har jag en no-name hoppsadel för inridning/uteritter och liknande. (Har inte börjat hoppa pållen uppsuttet än)

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 018
Senast: fio
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
848
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix