Sv: Hackamore

Jag rider frivilligt med hackamore eftersom han gillar det, blir avslappnad och tillfreds. Jag jobbar honom med hack utan problem. Jag byter om med olika vanliga bett. Tror ditt problem egentligen ar att du rider genom bestraffning i bettet, anvand det som det ar tankt, en kommunikationskanal, bara hasten forstatt kommer den sluta reagera med att dra eller vara svar stoppad, de flyr oftast bettet eller hacket for att de antingen inte forstar eller for att undkomma smarta.

Jag håller med dig till viss del för det du påpekar stämmer ju :idea:
Men däremot så anser jag att om det vore så enkelt som du säger så skulle ju ingen behöva rida med skarpt bett eller hur?

För uppenbarligen gör ju skarpa bett skillnad när du ska bromsa. Sedan sitter inte det i hästen naturliga anlag att stanna för att ngn drar den i munnen. Det är ju ngt som vi lärt hästen och med en häst som är lite okänslig eller i vissa fall olydig så blir ju hjälpen för att stanna skarpare och påverkar då hästen mer.

Mvh Jate Volim

Vissa hästar trivs bättre med vissa bett och andra inte....:smirk:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en ponny som är riktigt känslig i munnen, och blir väldigt stressad när man tar i tygeln för mycket. De tidigare ägarna red...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 997
Senast: Bri
·
Relationer Jag vet inte hur jag ska formulera mig för att någon ska förstå jag känner mig så fruktansvärt ensam, har haft en relation i 6 år som...
Svar
10
· Visningar
3 378
Senast: Anders
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 346
Senast: QueenLilith
·
Ridning Jag ger snart upp, hittar aldrig en bra häst :( Det hela började med min hyrponny som jag hade under 1 år, han skulle var jättesnäll...
2
Svar
23
· Visningar
3 732
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård