Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Jag ska tävla dressyr med den egentliga hopponnyn på måndag (annandag påsk) och undrar om man får tävla med magplattegjord? Har en annan...
Svar
13
· Visningar
2 514
Senast: Daimie
·
Dressyr Vad gör man åt en häst som börjar passa i princip så fort du tar tyglarna? Min häst har en bra fri skritt, men så fort jag tar...
Svar
5
· Visningar
1 069
Senast: Pansi
·
Dressyr Är i valet o kvalet om jag ska behålla en Albion style jag har på Prov (hästen fick gott om plats för ryggen och gick avslappnat och...
Svar
17
· Visningar
2 027
Senast: HannaZ
·
Dressyr jag har kollat på förbundets hemsida, men fattar inte riktigt!! får jag tävla dressyr på ett 2 ledat (3-delat) bett med platta i...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: saffran
·
Dressyr Hej! Har börjat linda min häst ben vid ridning men jag har en fråga angående vilka material man ska använda. Jag har en akryllinda...
Svar
7
· Visningar
2 262
Dressyr Då menar jag inte att hon helt plötsligt gått och blivit fet. Nej vi var och tränade idag och precis allt stämde och funkade tom de...
2
Svar
21
· Visningar
2 390
Senast: SusieQ
·
E
Dressyr Jag har funderat länge på varför många dressyrhästar har lindor på alla fyra benen? Är det speciella lindor? Nu tycker ni kanske jag...
2
Svar
20
· Visningar
6 609
Senast: Fiorano
·
Dressyr Var och provade ut en ny sadel till pållen i dag.. :banana: Blev en "Wintec Isabell" (Werts), ville egentligen inte ha en syntet sadel...
2
Svar
20
· Visningar
2 384
Senast: Busen
·
A
Dressyr Har ni provat båda? Vilken är skönast? Jag är ca 173 cm lång, men har inte så fasligt långa ben (32 på jeans). Ganska grova ben oxå :(...
2
Svar
29
· Visningar
8 392
Senast: eyz
·
Dressyr fär man tävla dressyr på tredelat tränsbett med fasta ringar..?
Svar
1
· Visningar
768
Senast: sweep
·
L
Dressyr Kom att tänka på en intressant fråga. Varför kom det sig att ni började med just dressyr? Varför blev det dressyr och inte någon...
2
Svar
30
· Visningar
2 753
Senast: Voffas
·
B
Dressyr Testade mina gamla byxor från Hööks igår (som jag iofs haft i tre år nu), och de satt väl helt okej, men sjukt noppriga och stela (har...
2
Svar
27
· Visningar
3 075
Senast: fjordtokan
·
F
Dressyr Jag undrar om det är någon som vet om FEI juniorprogrammen måste ridas på kandar eller om man som junior får välja?:confused:
Svar
5
· Visningar
1 177
Senast: Saigon
·
F
Dressyr Hej! i tr står det ju att kvalikationer ej gäller juniorer? Så för att som junior få starta fei o junior program på elit eller...
Svar
3
· Visningar
1 080
Senast: Fritz
·
Dressyr Eftersom den andra blev låst och vi kom in på lite andra intressanta ämnen tycker jag den här diskussionen kan fortsätta. Svarar på axel...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 309
Senast: malinsky
·
O
Dressyr Hur tycker ni att man ska göra för att få en häst att få respekt för bettet? Är det 'bara' att rida den i balans hela tiden så att den...
2
Svar
29
· Visningar
2 247
Senast: Fredrik_
·
L
Dressyr Det är så att jag äntligen ska till att skaffa dressyrsadel, så då hade jag en sadelutprovare hos mig i fredags. Hon var jätteduktig...
Svar
11
· Visningar
3 223
Senast: __lollo__
·
G
Dressyr Enligt TR så ska sporrarna på en ponnydressyr vara 15mm och "rundade". Men hurdå rundade? Mina är 15mm men jag vet inte om de är rundade...
Svar
6
· Visningar
1 201
Senast: Toker
·
Dressyr Ni som rider i Prestigesadlar-vilken bomvidd har ni? Och på vad för typ av häst ligge sadln på? Skriv gärna vilken modell på sadeln det...
Svar
9
· Visningar
1 528
Senast: Victovie
·
Dressyr Efter allt snack om nacke och nos så känns det naturligt att gå vidare till nästa kroppsdel! ;) Det är ju som bekant magen (bland...
2
Svar
22
· Visningar
2 038
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar